• ورود کاربران دانشگاهی

  • ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)

  • کاربر مهمان
    چهار شنبه 29 شهریور 1396| 54.162.181.75 :Your IP

    سامانه دسترسی به پایان نامه های دانشگاه اصفهان



    عنوان :
    " To sommon the spectre of a Rose" a deconstructive reading of T.S. eliots four Quartets
    انتشارات : دانشگاه اصفهان
    سال :1300
    زبان : Latin
    شماره سند : 552
    موضوع :
    پژوهشگر : Shiran
    توصیفگر لاتین : Thomas stearns, Eliot , Four quartets (Title) , Deconstructivism , Derrida, Jacques , Dissemination , Cinder , Aporia
    توصیفگر فارسی :
    دانشکده :
    مقطع : M.A. in English language

    استاد راهنما : Helen Ouliaei Nia
    استاد مشاور : Pyeaam Abbasi
    سال دفاع : 1300
    شماره رکورد : 552
    شماره راهنما : ENG2 320
    فهرست :
    Table of Contents

    Title Page


    CHAPTER ONE: Introduction

    1.1 Introduction ………………………………………………………………… 1
    1.2 Thesis Statement …………………………………………………………….. 2
    1.3 Methodology ………………………………………………………………… 5
    1.4 Definition of key Terms …………………………………………………… 8
    1.5 Review of Literature …………………………………………………………. 12

    CHAPTER TWO: Theoretical Groundwork

    2.1 Jacques Derrida’s Deconstruction: a Critique of Western Metaphysics …… 20
    2.1.1 Saussure, Sign and Differance.............................................................. 24
    2.1.2 Logocentrism and the Metaphysics of presence……………………….. 32
    2.1.3 Derrida and Husserlian Phenomenology of Consciousness…………... 37
    2.2 Dissemination: Hidden Forces of Signification Within the Text…………… 47
    2.3 Cinders: Resistance to the Logocentric Ideal of Originary self-presence… 56
    2.4 Iterability: Differential Repetition as the necessity of Being………………… 59
    2.5 Aporia: The Undecidable …………………………………………………… 64


    CHAPTER THREE: Aporia

    3.1 Introduction………………………………………………………………….. 70
    3.2 Four Quartets’ speaking ‘I’ and time-consciousness……………………… 74
    3.2.1. Time-consciousness: Interiority/Exteriority and Repetition……….. 86
    3.2.2. ‘I’: Perceptual Experience and Space-time…………………………… 127
    3.3. Gazing Aporias: Death, Objectivism/Subjectivism………………………. 140



    a

    Title Page


    CHAPTER FOUR: Dissemination

    4.1 Introduction……………………………………………………………….. 161
    4.2 Four Quartets: the Ghost Town…………………………………………... 166
    II. The Master and the Student…………………………………….. 180
    III. The Book……………………………………………………….. 186
    4.2.2: Four Quartets: the Ruined Olympus……………………………… 193
    II. Dissemination: Sacrificial fertilization………………………… 207
    4.2.3: The Battle Field…………………………………………………… 210
    4.3: The Anti-Hegelian History in Four Quartets: an Ashen Dialectic……….. 217


    CHAPTER FIVE: Iterability


    5.1 Words and the Word: Deconstructive Memory of Four Quartets………… 229


    CHAPTER SIX: Conclusion

    6.1 Conclusion………………………………………………………………….. 248
    6.2 Suggestions for Further Research………………………………………….. 254
    Works Cited……………………………………………………………………. 256









    چکیده :
    شعر چهار کوارتت تی. اس. الیوت که حاصل واکاوی موشکافانه ادبیات می باشد، یکی از رضایت بخش ترین تجربه های مذهبی-شعری ادبیات نوگرا به شمار می آید. ثمره ی چنین کندو کاوی شعری است که به طور پایان ناپذیری پرمعنا بوده و خواهد بود. به نظر می رسد شالوده شکنی که توسط ژاک دریدا مطرح شده و بسط یافته است همان نظریه ای باشد که برای حضورش شعر چهار کوارتت دو دهه ای را در انتظار گذرانید. این تحقیق، با استفاده از نظریه ی شالوده شکنی و مفاهیم متعددی که دریدا در تحلیل های ادبی و فلسفی خود مطرح کرده است، سعی بر آن دارد تا یاد آور تاکید دریدا بر تجربه ی تقلیل نیافتنی متون ادبی و ناسازه های سرکوب شده ی متون فلسفی گردد. شعر چهار کوارتت شبکه ای از دال های بهم زنجیرشده ای است که تلاش خواننده برای تقلیل متن به معنایی واحد را به سخره می گیرند. به بیانی دیگر، شعر لایه هایی از معانی متناقضی را در بر دارد که بافت آن را همزمان از جهات مختلف از هم می شکافد و ساختار آن را شالوده شکسته می سازد. به لحاظ فلسفی نیز، چهار کوارتت ساختار خوداگاهی انسان را مورد بررسی قرار داده است. الیوت با تاکید بر لزوم حافظه، تکرار، درهم ریختگی زمان، مرگ، جهان عینی و غیره در شکل گیری خوداگاهی انسان یادآور انتقاد دریدا از پدیدارشناسی هوسرل می گردد. اگرچه الیوت به فردیت اجتناب ناپذیر همه ی آنچه حقیت خوانده می شود آگاه بود، اما او مجذوب حضور حقیقتی عینی ماورای مرزهای بشریت می باشد. او که همواره بین عینی گرایی (در قالب راسلی آن ) و ذهنی گرایی (در قالب بردلیایی آن) در نوسان بود، گرایش خود به سوی عینی گرایی را در ساختار و اندیشه ی چهار کوارتت نمایان می سازد. از دیگر نتایج سرگردانی فلسفی الیوت در هزار توی خودآگاهی انسان بازشناخت مرگ به عنوان اپوریایی می باشد که او را به سکوت واداشته است. بر خلاف چنین تعهدی در برابر اپوریای مرگ، الیوت نادرستی تاریخ هگلی را آشکارا مورد سوال قرار داده است. در نمایشی استعاری از حرکت تاریخ، الیوت، همانند دریدا، به تامل درباره ی خاکستر به عنوان پس مانده های نیروی دیالکتیکی آوف هه بونگ می پردازد که تصور متافیزیکی هگل از تاریخ را به چالش می کشد. به لحاظ تکنیک، آنچه به چهار کوارتت ساختاری شالوده شکسته بخشیده است حافظه ی شعر می باشد که مضامین شعر رابا تکرار آنان متفاوت ساخته است. وجود ارتباط تکرار شده ی میان stillness (در هر دو معنای سکوت و سکون) و حرکت لغات و لوگوس با خاطر نشان ساختن درک الیوت از نابسندگی اجتناب ناپذیر دال ها برای نمایان ساختن دال متعالی تنها یکی دیگر از جنبه های فکری الیوت را آشکار می سازد. در جهت جبران کار برد جزئی شالوده شکنی در آثار تی. اس. الیوت، این تحقیق سعی در گسترش دامنه ی رویارویی شعر الیوت و نظریه ی شالوده شکنی دریدا دارد. کلید واژه ها: تی. اس. الیوت، چهار کوارتت، ژاک دریدا، شالوده شکنی، اپوریا، افشانش، خاکستر، تکرر پذیری

    چکیده انگلیسی :
    Abstract Embedded in the new poetics of twentieth-century literary modernism characterized by its critical re-exploration of the space of literature, T. S. Eliot’s Four Quartets is one of the most rewarding religio-poetic experimentations of the century. Such experimentation has given birth to a poem which has been and will be infinitely inexhaustible. As introduced and expounded by Jacques Derrida, deconstruction seems to be the theory for the arrival of which Four Quartets had to wait some two decades. Using deconstruction and different concepts which Derrida has introduced in his philosophical and literary analysis, this study aims to show Derrida’s talking of that which remains irreducible in a poetic and literary experience and of suppressed paradoxes in the philosophical ones. Eliot’s Four Quartets is a significant soil of meanings, a network of restlessly stratifying signifiers mocking the ideality of one’s attempt to reduce it to a univocal theme. Thus, deconstructed through the working of what Derrida has called dissemination, Four Quartets reflects irreducibly differentiating layers of significations simultaneously disjoining its texture in several directions. Philosophically, moreover, Four Quartets investigates the structure of human consciousness. Stressing the necessity of memory, repetition, flux of time, death, the empirical world, etc for the constitution of human consciousness, Eliot reflects Derrida’s critique of Husserlian Phenomenology of consciousness. Aware of the inescapable subjectivity of all truth, Eliot was, nevertheless, drawn to the rejoicing possibility of an objective truth beyond the boundaries of humanity. Vacillating between subjectivism (in its Bradleyian form) and objectivism (taken from Russell), Eliot reveals his tendency towards the latter in Four Quartets’ structure and conceptions. Also manifested in the poem is Eliot’s recognition of the aporia of death, an inevitable result of his philosophical meandering into the maze of human consciousness, before which he stands with a humble silence. In contrast to this responsibility towards the undecidability of death, Eliot is vociferous enough to protest against the erroneousness of the Hegelian history. In a metaphorical representation of the movement of history, in the same vein of Derrida, Eliot reflects on ash as the remainders of the dialectical force of Aufhebung problematizing the Hegelian metaphysical concept of history. Technically, Four Quartets is informed by a deconstructive memory repeating, even while altering its words/images. Indicating Eliot’s perception of the unavoidable insufficiencies of the signifiers for displaying the transcendental signifier, the repeated relationship between stillness and movement as used for words and the Word discloses yet another aspect of Eliot’s sophistication of thought. Compensating for what seems to be a partial application of deconstruction to T. S. Eliot’s oeuvre, this study seeks to broaden the scope of Eliot’s poetry’s encounter with Derrida’s deconstruction. Key words: T. S. Eliot, Four Quartets, Jacques Derrida, Deconstruction, Aporia, Dissemination, Ash, Iterability.


    کلید واژه ها :
    ,Thomas stearns, Eliot , Four quartets (Title) , Deconstructivism , Derrida, Jacques , Dissemination , Cinder , Aporia


    0

    صفحه اول : University of Isfahan Faculty of Foreign Languages Department of English Language M.A. Thesis “To summon the spectre of a Rose”: A Deconstructive Reading of T. S. Eliot’s Four Quartets Supervisor: Dr. Helen Ouliaei Nia Advisor: Dr. Pyeaam Abbasi By: Parisa Shiran September 2012
    فصل اول :
    فصل دوم :
    فصل سوم :
    فصل چهارم :
    فصل پنجم :
    فصل ششم :