ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
پنجشنبه 9 فرودرین 1403
|
34.203.221.104
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
L2 Learners’ Incidental Acquisition of Grammatical Features through Input-based Tasks on the First Exposure: A Case of Iranian Young Learners of English
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1300
زبان :
Latin
شماره سند :
708
موضوع :
پژوهشگر :
Rostamzadeh
توصیفگر لاتین :
Task-based language teaching , input-based task , listen-and-do tasks , incidental learning , transfer , young L2 learners , receptive knowledge , productive knowledge.
توصیفگر فارسی :
دانشکده :
مقطع :
M.A in English language
استاد راهنما :
Manijeh Youhanaee
استاد مشاور :
Hossein Barati
سال دفاع :
1300
شماره رکورد :
708
شماره راهنما :
ENG2 399
فهرست :
Table of ContentsTitle PageChapter one: Introduction1.1. Background of the study 11.2. Statement of the problem 41.3.Objectives of the study 61.4. Research questions and hypotheses 61.5.Significance of the study 71.6. Definition of key terms 71.6.1. Task-based language teaching (TBLT) 81.6.2.Input-based tasks 81.6.3.Listen-and-do tasks 81.6.4.Incidental learning 81.6.5.Transfer 91.6.6.Young L2 learners 91.6.7.Receptive knowledge 91.6.8.Productive knowledge 91.7.Outline and organization of the thesis 9Chapter Two: Review of literature2.1. Overview 112.2. Task-based language teaching 112.2.1. Input-based tasks 142.3. Learning language on first exposure 172.4. The exact time for teaching grammar 202.5. Difference between Young Learners and Adults 232.6. Language ability and young learners 252.7. Children's acquisition of certain aspects of syntax 272.8. Learning mechanisms 282.9. Incidental acquisition of grammar 292.10. Syntax versus morphology 302.11. Transfer in syntax and morphology 312.12. Receptive knowledge versus productive knowledge 352.12.1. Receptive language processing (decoding) versus receptive knowledge (passive) 352.12.2. The relationship between receptive and productive knowledge 392.13. Summary 40Chapter Three: Methodology3.1. Overview 413.2. Design of the study 413.2.1. Research questions 423.3. Method 423.3.1. Participants 433.3.2. Instruments 443.3.2.1. Picture-matching comprehension task for adjective-noun order 443.3.2.2. Picture description production task for adjective-noun order 453.3.2.3. Picture-selection comprehension task for plural –s 453.3.2.4. Picture-naming production task for plural –s 463.3.2.5. Piloting 473.3.3. Data collection procedure 483.4. Data analysis 503.4.1. Scoring and coding procedure 503.4.2. Statistical procedures 513.5. Summary 51Chapter Four: Results4.1. Introduction 534.2. Results 544.2.1. Research question 1 544.2.1.1. Receptive knowledge of adjective-noun order 544.2.1.2. Productive knowledge of adjective-noun order 574.2.1.3. Comparison of the receptive and productive knowledge of adjective-noun order 604.2.2. Research question 2 624.2.2.1. Receptive knowledge of plural –s 624.2.2.2. Productive knowledge of plural –s 664.2.2.3. Comparison of the receptive and productive knowledge of plural –s 684.2.2.4. Item learning versus system learning 694.2.3. Research question 3 714.3. Summary of the results 74Chapter Five: Discussion,conclusion and implications5.1. Overview 755.2. Restatement of the problem 755.3. Summary of the findings 765.4. Discussion 775.5. Implication and application 815.6. Limitations of the study 825.7. Suggestions for further research 835.8. Final remarks 84References 85Appendices 97
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر بر آن بوده است تا تاثیر اولین تجربه ی یادگیری زبان از طریق انجام تکالیف درون دادی بر شروع یادگیری تشخیصی و تولیدی دو نکته ی دستوری که در معرض انتقال از زبان اول هستند را بررسی کند (ترتیب صفت و اسم و S جمع). این پژوهش بر پایه ی دو هدف بنیان گذاری شده است: هدف اولیه بررسی میزان یادگیری ضمنی این نکات دستوری از حیث دانش تشخیصی و تولیدی پس از اولین تجربه ی زبانی و هدف دوم مقایسه ی میزان یادگیری این دو نکته ی دستوری با یکدیگر می باشد. شرکت کنندگان در این تحقیق بیست کودک فارسی زبان 8 تا 10 ساله بوده اند که هیچ دانش زبانی از زبان انگلیسی نداشتند. یک تکلیف درون دادی، به شکل تکلیف گوش کن و انجام بده، با نمونه هایی از ترتیب صفت و اسم و S جمع اجرا و سپس آزمون های تشخیصی و تولیدی هر یک از این دو نکته ی دستوری گرفته شد. نتایج نشان داد که تکلیف درون دادی منجر به آغاز یادگیری شده است، این نتایج همچنین حاکی از یادگیری بهتر شرکت کنندگان در ترتیب صفت و اسم نسبت به یادگیری S جمع در آزمون ها بود. کلید واژه: روش تدریس زبان تکلیف-محور؛ تکالیف درون دادی؛ تکالیف گوش کن و انجام بده؛ یادگیری ضمنی؛ انتقال؛ زبان آموزان کودک؛ دانش تشخیصی؛ دانش تولیدی
چکیده انگلیسی :
Abstract The present study was an attempt to investigate the effect of first exposure to L2 through input-based tasks on triggering the receptive and productive acquisition of specific grammatical features which are subject to L1 effect i.e. adjective-noun order and plural –s. This study was twofold: the first aim was to examine the initial stages of incidental acquisition of these grammatical features after first exposure in terms of both comprehension and production; the latter was to assess the difference between the early learning stages of the two features. The participants of the study were 20 female Persian-speaking young EFL learners aging between 8 to 10 with no knowledge of English. An input-based task, in the form of a listen-and-do task, was performed with plenty examples of adjective-noun order and plural –s, then assessment tasks of comprehension and production for each grammatical feature were administered to the participants. Results revealed that first exposure through input-based tasks has initiated the acquisition the target grammatical features and that the participants performed significantly better on adjective-noun order compared with plural –s with assessment tasks. Keywords: Task-based language teaching; input-based task; listen-and-do tasks; incidental learning; transfer; young L2 learners; receptive knowledge; productive knowledge.
کلید واژه ها :
,Task-based language teaching , input-based task , listen-and-do tasks , incidental learning , transfer , young L2 learners , receptive knowledge , productive knowledge.
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Foreign Language English Department M.A. Thesis L2 Learners’ Incidental Acquisition of Grammatical Features through Input-based Tasks on the First Exposure: A Case of Iranian Young Learners of English Supervisor: Dr. Manijeh Youhanaee Advisor: Dr. Hossein Barati By: Maryam Rostamzadeh September 2014
فصل اول :
1-10
فصل دوم :
11-40
فصل سوم :
41-52
فصل چهارم :
53-74
فصل پنجم :
75-104
فصل ششم :