ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
سه شنبه 29 اسفند 1402
|
3.230.128.106
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
L’importance du canal kinesthésique dans le processus de l’enseignement / apprentissage d’une langue étrangère
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1300
زبان :
Latin
شماره سند :
781
موضوع :
پژوهشگر :
Taheri-Soudéjani
توصیفگر لاتین :
Les canaux perceptifs , le geste , kinesthésie , l’intelligence kinesthésique , éducation Kinesthésique , langue étrangère
توصیفگر فارسی :
دانشکده :
مقطع :
Master II
استاد راهنما :
Mahmoud-Reza Gashmardi
استاد مشاور :
Nazita Azimi-Meibodi
سال دفاع :
1300
شماره رکورد :
781
شماره راهنما :
FRE2 225
فهرست :
Table des matièresTitre Page IntroductionChapitre 1 :Concept de kinesthésie et l’apprentissage1.1. Définition du concept kinesthésique et le geste: 21.2. Intelligences multiples et l’enseignement kinesthésique 51.3. PNL et l’acquisition 81.4. Sens visuel, auditif, kinesthésique 161.5. Science cognitive et la meilleure façon d?? ?enseigner? 201.6. Rôle des hémisphères cérébraux dans l’apprentissage des enfants………….241.7. Acquisition du langage chez l’enfant 25Chapitre 2 :Approche kinesthésie et la langue étrangère2.1. Geste et l’apprentissage chez l’enfant 322.2. Faire un geste pour l’enseignement de langue étrangère 342.3. Faire un geste pour la compréhension en langue étrangère 352.4. Geste, obstacle à la compréhension? 372.5. Geste pour la mémorisation en langue étrangère. 402.6. Multi-codage de l’information 422.7. Utiliser le sens kinesthésique chez les apprenants 49Chapitre3 :Apprentissage kinesthésique dans le système éducatif de l’Iran3.1. Rôle de l’enseignant dans l’approche kinesthésique 543.2.L’apprentissage kinesthésique dans le système éducatif de l’Iran…………...583.3. Rôle de l’enseignant et de l’apprenant pour activer des canaux …………………..603.4.Jeu éducatif et les équipements 61Conclusion64Bibliographies67
چکیده :
چکیده همانطور که می دانیم امروزه هر فردی با اهداف خاص به یادگیری زبان خارجی می پردازد، اما آموزش زبان هیچ زمانی بدون مشکل نبوده و نتایج و بازدهی کلاس¬ها نیز همیشه رضایت بخش و مطلوب نیستند. محققان بر این باورند که افراد برای یادگیری از سبک¬های ادراکی مختلف سمعی، بصری و حرکتی (لمسی) بهره می¬گیرند . مسیرهای ادراکی افراد با هم متفاوت بوده و هر فردی شیوه¬ی یادگیری خاص خود را دارد. در مجموع ،مطالعات پژوهشگران در سال های اخیر نشان می دهد که هنگامی که روش یادگیری و یاددهی هماهنگ با سبک ادراکی غالب فراگیران و خصوصا متناسب با محتوای آموزشی باشد، فرایند آموزش مطلوب تر خواهد بود. پایان نامه¬ی حاضر با هدف نشان دادن تاثیر مثبت حرکت در فرایند یاددهی و یادگیری زبان، به شیوه ی مطالعه¬ی کتابخانه ای، پس از اشاره به تاثیر ژست و حرکت ، عملکرد نیمکره ی راست مغز و اهمیت به کارگیری شیوه های آموزشی از قبیل بازی و تئاتر در بین زبان آموزان حرکتی به بررسی نقاط ضعف سیستم آموزشی ایران در بهره گیری از این کانال توسط معلمان و زبان آموزان می¬پردازد. عقیده ی ما بر این است که توجه به تفاوت های ادراکی،یکی از عوامل مهم و موثر در بهبود روند آموزش زبان می باشد، اما مشاهده می کنیم که سیستم آموزشی ایران اهمیت کافی به مسیر ادراکی حرکتی نداده و از تاثیر آن در آموزش بهره مند نمی گردد. کلمات کلیدی: کانال¬های ادارکی، هوش حرکتی، آموزش زبان، ژست.
چکیده انگلیسی :
Abstract As we know, today, everyone starts learning a foreign language for a specific purpose but teaching a foreign language has never been without its own problems and the results and the efficiency of classrooms are not always satisfactory and desirable. Researchers believe that individuals make use of different perceptual auditory, visual, and kinesthetic (tactile) styles in order to learn. These individuals’ perceptual paths are different from each other and every individual has his/her own particular learning style. Generally, the researchers’ studies, in recent years, indicate that whenever the learning and teaching methods are consistent with the perceptual style of the dominating learners and are specifically in accordance with the educational content, the process of education will be more desirable. The present thesis aims at indicating the positive effect of kinestheticin the process of learning and teaching. Using a library study method, and after pointing to the effect of gesture and kinesthet ic, the function of the right hemisphere of the brain and the significance of applying educational methods such as games and theatre among kinesthetic learners, this study investigates the weak points of Iran’s educational system in applying this channel by both teachers and learners. We believe that paying attention to the perceptual differences is one of the important and effective factors in improving language teaching trend. However, we observe that Iran’s educational system has not attached sufficient importance to the kinesthetic-perceptual path and has not used its effect in the education. Key Words: Perceptual channels, kinesthetic intelligence, Language teaching, Gesture.
کلید واژه ها :
,Les canaux perceptifs , le geste , kinesthésie , l’intelligence kinesthésique , éducation Kinesthésique , langue étrangère
0
صفحه اول :
Université d?Ispahan Faculté des langues étrangères Département de Français Master II L’importance du canal kinesthésique dans le processus de l’enseignement / apprentissage d’une langue étrangère Sous la direction de : Dr. Mahmoud-Reza Gashmardi Professeur consultant: Dr. Nazita Azimi-Meibodi Rédigée par: Cobra Taheri-Soudéjani Février 2015
فصل اول :
1-31
فصل دوم :
32-53
فصل سوم :
54-75
فصل چهارم :
فصل پنجم :
فصل ششم :