ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
پنجشنبه 9 فرودرین 1403
|
3.90.205.166
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
تأثیر اجرای روش تکلیفمحور در تقویت مهارت خواندن زبانآموزان ارمنی سطح متوسط
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1399
زبان :
Persian
شماره سند :
971714030
موضوع :
زبان شناسی
پژوهشگر :
فاطمه رضائی
توصیفگر لاتین :
,Teaching Persian as a foreign language,,, intermediate level,, ,Task- based a,pproach,, ,Reading c,omprehension,.,
توصیفگر فارسی :
کل,ی,دواژهها,:, ,آموزش ,زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، ,سطح متوسط، ,رویکرد تکلیفمحور، مهارت خواندن.,
دانشکده :
دانشکده زبانهای خارجی، گروه زبان شناسی
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
دکتر جناب آقای دکتر عادل رفیعی,
استاد مشاور :
دکتر جناب آقای دکتر محسن رضازاده
سال دفاع :
1399
شماره رکورد :
971714030
شماره راهنما :
فهرست :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق..............................................................................................................1
1-1- مقدمه1
1-2- شرح و بيان مساله پژوهشی3
1-3- اهميت و ارزش تحقيق7
1-4- اهداف تحقيق7
1-5- سوالهای تحقيق7
1-6- روش تحقيق7
1-6-1- جامعه آماری9
1-6-2- روش و طرح نمونه برداری9
1-6-3- ابزار تجزيه و تحليل10
1-7- محدودیت های پژوهش10
1-8- تعریف مفاهیم بنیادین11
1-9- جمع بندی11
فصل دوم: پیشینه.....................................................................................................................13
2-1- مقدمه13
2-2- مطالعات پژوهشگران ایرانی13
2-3- مطالعات پژوهشگران خارجی24
2-4- جمع بندی31
فصل سوم: مبانی نظری............................................................................................................33
3-1- مقدمه33
3-2- روش تکلیفمحور33
3-2-1- نقش فراگیر و معلم در آموزش تکلیفمحور36
3-2-2- مزایای روش آموزش تکلیفمحور37
3-2-3- معایب روش یادگیری تکلیفمحور38
3-3- یادگیری تکلیفمحور زبان40
3-4- تدریس تکلیفمحور40
3-4-1- ویژگی تکلیف41
3-4-2- اجزای تکالیف43
3-4-3- عناصر تکلیف44
3-5- تفاوت تکلیف و تمرین44
3-6- تقسیم بندی تکالیف ولیس و ولیس47
عنوان صفحه
3-6-1- انوع تکالیف در مرحلهی پیش تکلیف47
3-6-2- انوع تکالیف در مرحله حین تکلیف48
3-6-3- انوع تکالیف در مرحله پس تکلیف49
3-7- مهارت خواندن49
3-7-1- رویکرد پایین به بالا50
3-7-2- رویکرد بالا به پایین51
3-7-3- رویکرد تعاملی54
3-8- افزایش سرعت خواندن55
3-9- جمع بندی56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................59
4-1- مقدمه59
4-2- روش تحقیق59
4-3- ابزارهای گرداوری داده60
4-3-1- آزمون طراحی شده60
4-3-2- پرسشنامه60
4-3-3- ویژگی تمرینهای طراحی شده61
4-6- تحلیل داده های جمعیت شناختی نمونه آماری66
4-6-1- سن66
4-6-2- جنسیت67
4-6-3- شهر محل زندگی68
4-7- تحلیل آماری تأثیر روش تکلیفمحور بر مهارت خواندن68
4-8- تحلیل آماری پرسشنامه نگرش زبانآموزان نسبت به استفاده از روش تکلیفمحور71
4-9- تحلیل استنباطی داده های کلینیکالی نمونه آماری75
4-9-1- بررسی نرمال بودن دادههای مورد بررسی75
4-9-1- مقایسهی نمرات دو گروه آزمایش و مقایسه به تفکیک پیش آزمون و پس آزمون76
4-9-3- مقایسهی نمرات پیشآزمون و پسآزمون در دو گروه آزمایش و مقایسه بطور جداگانه77
4-9-4- مقایسهی تغییرات نمرات افراد در زمان پس آزمون نسبت به پیش آزمون در بین دو گروه آزمایش و مقایسه78
4-10- پاسخ به پرسش اول پژوهش79
4-11- پاسخ به پرسش دوم پژوهش79
4-12- جمع بندی79
عنوان صفحه
فصل پنجم: نتیجه گیری...........................................................................................................80
5-1- مقدمه80
5-2- خلاصهی فصلهای قبلی80
5-3- تبیین یافته های حاصل از پژوهش81
5-3-1- پاسخ به پرسش اول پژوهش82
5-3-2- پاسخ به پرسش دوم پژوهش82
5-4- نتیجه گیری83
5-5- پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی83
5-6- کاربردهای تحقیق83
منابع و مآخذ85
واژهنامه ها95
پیوستها99
-
-
آخرین صفحه 132
چکیده :
با توجه به راهبردی بودن نقش مراکز آموزش زبان فارسی در داخل و خارج از کشور در زمینهی گسترش زبان فارسی و اهمیت رویکرد تکلیفمحور در امر آموزش زبان، هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان تأثیر استفاده از رویکرد تکلیفمحور بر مهارت خواندن فارسیآموزان ارمنی زبان سطح متوسط و همچنین بررسی نگرش زبانآموزان نسبت به استفاده از روش تکلیفمحور است. برای نائل شدن به این اهداف، 26 فارسی آموز سطح متوسط خانم و آقای 19 تا 24 سالهی ارمنی زبان در دو گروه آزمایش و مقایسه مورد بررسی قرار گرفتند. در ابتدا، به جهت اینکه بتوان تأثیر رویکرد اتخاذ شده را در نهایت اندازهگیری کرد با استفاده از پیشآزمون چهار گزینهای به ارزیابی مهارت خواندن و درک مطلب هر دو گروه پرداخته شد. سپس، گروه آزمایش به مدت چهار جلسه آموزش تکلیفمحور دریافت کردند و گروه مقایسه به روند عادی آموزش خود که به روش سنتی بود به آموزش خود ادامه دادند. در نهایت هر دو گروه در پسآزمون شرکت کردند. نتایج حاصله از تحلیلهای آماری پیشآزمون و پسآزمون هر دو گروه، تأثیر مثبت رویکرد تکلیفمحور را تأیید کرد. در پایان روند آموزشی، نگرش زبانآموزانی که به روش تکلیفمحور آموزش دیده بودند نیز با پرسشنامهای مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج نشان دهندهی نگرش مثبت زبانآموزان نسبت به این رویکرد آموزشی بود.
چکیده انگلیسی :
Due to the strategic role of Persian language training centers inside and outside of the country in the field of Persian language development and the importance of task-based approach in language teaching, the purpose of the present study is to investigate the effect of task-based approach on improving reading comprehension skill of intermediate Armenian learners of Persian language. It also examines the students' attitudes toward the use of the task-based approach. In order to achieve these goals, 26 Armenian women and men aged 19 to 24 years old, who were intermediate learners of Persian language, were examined in two experimental and control groups. First of all, in order to measure the effect of task-based language teaching in the end of research, reading and comprehension of both groups were assessed by using a multiple choise pretest. Then the experimental group received 4 session of task-based training while the control group continued their normal training process which was grammar-translation method. Finally, both groups participated in the post test. The statistical analysis results of the pretest and post test in both groups proved the positive effect of the task-based approach. The Persian learners' attitude were also evaluated by a questionnaire. The obtained results from questionnaires showed that Persian learners had a positive attitude toward the use of this approach.
کلید واژه ها :
,Teaching Persian as a foreign language,,, intermediate level,, ,Task- based a,pproach,, ,Reading c,omprehension,., _ کل,ی,دواژهها,:, ,آموزش ,زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، ,سطح متوسط، ,رویکرد تکلیفمحور، مهارت خواندن.,
0
صفحه اول :
The Effect of Task-based language teaching on Improving Reading Comprehension of Intermediate Armenian Learners of Persian Language
فصل اول :
1-12
فصل دوم :
13-32
فصل سوم :
33-58
فصل چهارم :
59-79
فصل پنجم :
80-84
فصل ششم :
85-98
99-131
132-
NULL