ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
44.222.146.114
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
طراحی الگوی محرکهای فروشگاهی موثر بر رقابت پذیری و دلبستگی به برند مورد مطالعه فروشگاههای زنجیرهای ایران
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1400
زبان :
Persian
شماره سند :
933411177006
موضوع :
مدیریت بازرگانی
پژوهشگر :
محمد نورانی کوتنایی
توصیفگر لاتین :
store brand; Shopping experience; Store brand competitiveness; Environmental stimuli.,
توصیفگر فارسی :
: ,برند فروشگاهی؛ تجربه خرید؛ رقابت پذیری برند فروشگاهی؛ محرکهای محیطی,.,
دانشکده :
دانشکده علوم اداری و اقتصاد، گروه مدیریت
مقطع :
دکتری
استاد راهنما :
دکتر حسین رضایی دولت آبادی,
استاد مشاور :
دکتر مجید محمد شفیعی
سال دفاع :
1400
شماره رکورد :
933411177006
شماره راهنما :
فهرست :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش.....................................................................................................1
مقدمه1
1-1- شرح و بیان مسئله پژوهش2
1-2- اهداف پژوهش3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش4
1-4- سؤالهای پژوهش6
1-5- قلمرو پژوهش7
1-6- روش پژوهش8
1-7- تعاریف واژهها8
1-8- ساختار پژوهش10
فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری پژوهش...........................................................................10
مقدمه11
2-1- مبانی نظری12
2-1-2- اصالت برند17
2-1-3- تجربه فروشگاه21
2-1-3-1- ابعاد تجربه مشتری24
2-1-3-2- مدیریت تجربه مشتری25
2-1-4- تصویر برند فروشگاه27
2-1-5- دل بستگی به برند31
2-1-5-1- دلبستگی به برند و قصد خرید مشتریان32
2-1-6- رقابت پذیری33
2-1-7 برند فروشگاهی36
2-1-8 روابط متغیرهای اصلی پژوهش37
2-1-8-1 محرکهای محیطی، اصالت برند فروشگاه، تجریه خرید37
2-1-8-2 اصالت برند، تصویر برند فروشگاه و دلبستگی به برند فروشگاهی38
2-1-8-3 تجربه خرید، تصویر برند و دلبستگی به برند فروشگاهی39
2-1-8-4 رقابت پذیری، تصویر برند و دلبستگی به برند فروشگاهی40
2-1-9 مدل های مفهومی این پژوهش.....................................................................45
2-2- پیشینه پژوهش و برخی مطالعات مرتبط با موضوع پژوهش45
2-2-1- مطالعات داخلی46
2-2-2- مطالعات خارجی47
2-3- خلاصه فصل52
فصل سوم: روششناسی پژوهش.......................................................................................52
مقدمه52
3-1- چهارچوب مفهومي و الگوي پژوهش53
3-2- متغيرهاي پژوهش55
3-3- نوع پژوهش55
3-4- جامعه آماری57
3-5- روش نمونهگيري و تعيين حجم نمونه57
3-6- روش و ابزار گردآوري دادهها59
3-6-2 روایی و پایایی ابزار سنجش61
3-6-2-2- پایایی پرسشنامهها65
3-7- روشهای تجزیه و تحلیل آماری68
3-7-1- تحلیل دادهها در بخش کیفی69
3-7-2- تحلیل دادهها در بخش کمی69
3-8- خلاصه فصل70
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل پژوهش................................................................................73
مقدمه73
4-1- يافتههاي بخش کیفی73
4-1-1- تشريح يافتههاي توصيفي نمونه مرحله کیفی74
4-1-2- تشريح يافتههاي استنباطی مرحله کیفی77
4-1-3- نتایج کلی بخش کیفی85
4-2- یافتههای بخش کمی86
4-2-1- تشريح يافتههاي توصيفي نمونه مرحله کمی87
4-2-2- تشريح يافتههاي استنباطی مرحله کمی90
4-3 معادلات اندازهگیری شده92
4-3-1 آزمون کفایت اندازه نمونه برای مدل اندازه گیری92
4-4 آزمون مدل اندازهگیری93
4-4-1 آزمون پایایی مدل اندازه گیری انعکاسی94
4-4-1-1 آلفای کرونباخ94
4-4-1-2- پایایی ترکیبی یا P دلوین-گلداشتاین94
4-5- آزمون روایی مدل اندازه گیری انعکاسی95
4-5-1- روایی همگرا96
4-5-2- روایی واگرا96
4-6- بررسی کیفیت مدل کلی97
4-7- آزمون معناداری ضرایب مسیر98
4-8- آزمون مدل در بخش کمی جامعه دوم آماری100
4-8-1- آزمون سؤالهاي پژوهش101
4-9- خلاصه103
فصل پنجم: خلاصه پژوهش، نتيجهگيري و پيشنهادها..........................................................103
مقدمه103
5-1- خلاصه پژوهش104
5-2- يافتههاي مبتني بر سوالهای پژوهش و تفسير آن106
5-2-1- بعد محرکهای محیطی درونی106
5-2-2- بعد محرکهای محیطی بیرونی106
5-2-3- بعد اصالت برند107
5-2-4- بعد تجربه خرید108
5-2-5- بعد تصویر برند109
5-2-6- بعد دلبستگی برند109
5-2-7- بعد رقابت پذیری فروشگاه110
5-3- بحث و بررسي111
5-4- پيشنهادها115
5-4-1- پيشنهادهاي مبتني بر يافتههاي پژوهش115
5-4-2- پيشنهادهايي به پژوهشگران آتي117
5-5- محدوديتهاي پژوهش117
منابع و مآخذ119
پيوستها129
-
-
آخرین صفحه 157
چکیده :
هدف از این پژوهش طراحی مدل رقابت پذیری برند فروشگاهی برای فروشگاههای زنجیرهای از طریق ویژگیهای برند فروشگاهی و پاسخهای مشتریان به محرکهای محیطی فروشگاههای زنجیرهای است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع داده، از شیوه آمیخته یا ترکیبی بهره میبرد و از نظر روش توصیفی است. برای گردآوری دادهها، رویكرد مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته در كنار مطالعات كتابخانهای مد نظر قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش، اساتید، خبرگان سازمانی و مدیران ارشد و مشتریان در صنعت فروشگاههای زنجیرهای بودند. برای شناسـایی خبرگان و مدیران ارشد از نمونهگیری هدفمند استفاده شد كه طی آن با توجه به كفایت دادهها با 10 خبره مصاحبه به عمل آمد. در گام بعدی، 58 گزاره مفهومی اولیه از كدگذاری باز، 19 گزاره مقولهای از كدگذاری محوری و 7 مقوله اصلی از كدگذاری انتخابی به دست آمد. در بخش کمی مرتبط با مدیران و کارشناسان ارشد فروشگاههای زنجیرهای، تعداد 160 عدد پرسشنامه بین مدیران فروشگاههای زنجیرهای توزیع گردید. استفاده از روش کیفی و نظرات خبرگان و مدیران در روش کمی، به خلق چارچوبی برای رقابت پذیری برند فروشگاهی فروشگاههای زنجیرهای انجامید و گامهای لازم برای رسیدن به برند فروشگاهی پر قدرت نیز شناسایی شد. مدیریت محرکهای محیطی بیرونی و درونی در فروشگاه از طریق تجربه خرید لذتبخش میتواند اصالت، دلبستگی و تصویر برند فروشگاهی ایجاد نماید که پیامد آن افزایش سهم بازار، ایجاد برند پر قدرت و مزیت رقابتی و در نهایت رقابت پذیر بودن برند فروشگاهی است.
در بخش کمی مرتبط با مشتریان فروشگاههای زنجیرهای، تعداد 384 عدد پرسشنامه بین مشتریان فروشگاههای زنجیرهای رفاه در شهر تهران توزیع گردید. یافتههای پژوهش نشان داد محرکهای محیطی بر روی اصالت برند و تجریه خرید تاثیر مثبت و معناداری دارند و اصالت برند میتواند بر روی تجربه خرید و دلبستگی به برند و تصویر برند فروشگاهی اثرگذار باشد. همچنین نتایج نشان داد دلبستگی به برند و تصویر برند فروشگاهی بر موقعیت رقابت پذیری فروشگاههای زنجیرهای تاثیر معناداری دارند. این پژوهش نشان داد جهت دست یابی به افزایش رقابت پذیری و ایجاد یک مزیت رقابتی منحصر به فرد، فروشگاهها میتوانند با مدیریت صحیح محرکهای محیط بیرونی و درونی شرایط لازم را برای ایجاد رقابتپذیری برند فروشگاهی از طریق ابعاد اصالت برند، دلبستگی به برند، تصویر برند فروشگاهی و تجربه خرید فراهم نمایند.
چکیده انگلیسی :
The purpose of this study is to design a store brand competitiveness model for chain stores through store brand characteristics and customers' responses to environmental stimuli of chain stores. The research is applied in terms of purpose and uses a mixed or combined method in terms of data type. For data collection, the semi-structured in-depth interview approach along with library studies was considered. The statistical population of this study was professors, organizational experts and senior managers and customers in the chain store industry. Purposeful sampling was used to identify experts and senior managers, during which 10 experts were interviewed due to the adequacy of the data. In the next step, 58 basic conceptual propositions of open coding, 19 categorical propositions of central coding and 7 main categories of selective coding were obtained. In the quantitative section related to managers and senior experts of chain stores, 160 questionnaires were distributed among managers of chain stores. Using the qualitative method and the opinions of experts and managers in the quantitative method, led to the creation of a framework for the competitiveness of the store brand of chain stores and the necessary steps to achieve a strong store brand were identified. Managing external and internal environmental stimuli in the store through an enjoyable shopping experience can create the originality, attachment and image of the store brand, which results in increasing market share, creating a strong brand and competitive advantage, and ultimately making the store brand competitive.
In the quantitative section related to the customers of chain stores, 384 questionnaires were distributed among the customers of convenience stores in Tehran. Findings showed that environmental stimuli have a positive and significant effect on brand originality and shopping experience and brand originality can affect the shopping experience and attachment to the brand and store brand image. This study showed that in order to achieve increased competitiveness and create a unique competitive advantage, stores can, with proper management of external and internal environmental stimuli, create the necessary conditions to create store brand competitiveness through the dimensions of brand authenticity, brand attachment, brand image and shopping experience.
کلید واژه ها :
store brand; Shopping experience; Store brand competitiveness; Environmental stimuli., _ : ,برند فروشگاهی؛ تجربه خرید؛ رقابت پذیری برند فروشگاهی؛ محرکهای محیطی,.,
0
صفحه اول :
Designing A Model for Store Stimuli Affecting Competitiveness and Brand Attachment: The Case of: Iran Chain Stores
فصل اول :
1-9
فصل دوم :
10-51
فصل سوم :
52-72
فصل چهارم :
73-102
فصل پنجم :
103-118
فصل ششم :
119-156
157-
NULL