ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.81.57.77
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
...
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1401
زبان :
Persian
شماره سند :
981524020
موضوع :
مشاوره
پژوهشگر :
زهرا خلیلیان
توصیفگر لاتین :
,employability development, self-perceived employability, students,.,
توصیفگر فارسی :
کل,ی,دواژهها,:, ,رشد اشتغال,,پذیری، اشتغال,پذیری ادراک,شده، دانشجویان,.,
دانشکده :
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه مشاوره
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
دکتر پریسا نیلفروشان,
استاد مشاور :
سال دفاع :
1401
شماره رکورد :
981524020
شماره راهنما :
فهرست :
فصل اول کلیات پژوهش1
1-1 مقدمه1
1-2 بیان مسئله2
1-3 اهمیت و ارزش تحقیق7
1-4 اهداف تحقیق9
1-5 سوال های تحقیق9
1-6 فرضیهی پژوهش9
1-7 تعریف اصطلاحات10
1-7-1- رشد اشتغالپذیری10
1-7-2- اشتغالپذیری ادراکشده10
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش11
2-1- مفهوم اشتغالپذیری11
2-2-تعریف اشتغالپذیری:13
2-3-مدل های اشتغالپذیری:15
2-3-1- مدل کلیدی بر اشتغالپذیری15
2-3-2-مدل وندرهیجدی و وندر هیجدن17
2-3-3-مدل فوگیت، کینیکی و آشفرد19
2-3-4-مدل کلاتمن و اوت22
2-3-5-مدل DOTS22
2-3-6-مدل USEM23
2-3-7-مدل SOAR24
2-4-پیشینه پژوهشی24
فصل سوم روش پژوهش32
3-1- روش پژوهش32
3-2- جامعه آماری32
3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری32
3-4 ویژگی های نمونه33
3-5- ابزارهای پژوهش36
3-5-1 نیمرخ رشد اشتغالپذیری36
3-5-2- پرسشنامه اشتغالپذیری ادراک شده37
3-6- روش تجزیه و تحلیل آماری38
3-7- فرآیند اجرای پژوهش38
3-8- ملاحظات اخلاقی38
فصل چهارم یافته های پژوهش40
4-1- سوال اول پژوهش: سیر رشد اشتغالپذیری در دانشجویان سال های تحصیلی مختلف بر حسب دانشکده چگونه است؟40
4-1-1-بخش اول: سیر رشد اشتغالپذیری(نمره کل) در دانشجویان سال های تحصیلی مختلف بر حسب دانشکده چگونه است؟41
4-1-1-2-بخش دوم: سیر هر مقوله از رشد اشتغالپذیری در دانشجویان سال های تحصیلی مختلف بر حسب دانشکده چگونه است؟45
4-2- سوال دوم پژوهش: سیر اشتغالپذیری ادراک شده در دانشجویان سال های تحصیلی مختلف بر حسب دانشکده چگونه است؟59
4-2-1-بخش اول: سیر اشتغالپذیری ادراکشده (نمرهکل) در دانشجویان سال های تحصیلی مختلف بر حسب دانشکده چگونه است؟59
4-2-2-بخش دوم: سیر هر مقوله از اشتغالپذیری ادراکشده در دانشجویان سال های تحصیلی مختلف بر حسب دانشکده چگونه است؟63
4-3-فرضیه اول : اشتغال پذیری در دانشجویان کارشناسی زن و مرد برحسب دانشکده متفاوت است.74
4-3-1-بخش اول: رشد اشتغالپذیری (نمرهکل) در در دانشجویان کارشناسی زن و مرد بر حسب دانشکده چگونه است؟74
4-3-2-بخش دوم: اشتغالپذیری ادراکشده (نمرهکل) در در دانشجویان کارشناسی زن و مرد بر حسب دانشکده چگونه است؟76
فصل پنجم بحث و نتیجهگیری80
5-1- خلاصه طرح و نتایج پژوهش80
5-2- بحث در مورد یافتههای پژوهش80
5-2-1 فرضیه اول81
5-2-2 فرضیه دوم84
5-2-3 فرضیه سوم87
5-3- محدودیت های پژوهش87
5-4-پیشنهادات تحقیق88
5-4-1پیشنهادات پژوهشی88
5-4-2- پیشنهادات کاربردی88
منابع و مآخذ91
پیوست ها99
-
-
آخرین صفحه 103
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی سیر تغییرات اشتغالپذیری دانشجویان دانشگاه اصفهان بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان کارشناسی دانشگاه اصفهان بود که در نیمسال دوم سال 1399-1400مشغول به تحصیل بودند. این پژوهش یک پژوهش توصیفی از نوع مقطعی بود و از روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. از بین دانشجوی کارشناسی تعداد ۸۶۵ نفر مقیاس رشد اشتغالپذیری و مقیاس اشتغالپذیری ادراکشده را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس که توسط نرمافزار spss انجام شد، نشان داد بهطورکلی میزان رشد اشتغالپذیری و اشتغالپذیری ادراکشده دانشجویان در ترم ۲ بهطور معناداری بیشتر از سایر ترمها بود (05/0>p). همچنین میزان رشد اشتغالپذیری در دانشکدههای علوم انسانی بیشتر از دانشکدههای علوم پایه و مهندسی بود. میزان اشتغالپذیری ادراکشده در دانشگاههای علوم انسانی بیشتر از علوم پایه و دانشکدههای مهندسی بیشتر از علوم پایه بود (05/0>p). نتایج تحلیل واریانس در مقولههای هوش هیجانی، رشدمسیر شغلی، ادراک از دانشگاه و ادراک از بازار کار نشان داد، در ترمهای مختلف تحصیلی تفاوت معناداری وجود داشت (05/0>p). همچنین مقولههایی عملکرد تحصیلی، رشد مسیر شغلی، ادراک از دانشگاه، ادراک از رشته و ادراک از خود در دانشکدههای مختلف تفاوت معناداری وجود داشت (05/0>p). در مقولهی عملکردتحصیلی تعامل ترم و دانشکده معنادار بود(02/0=p). بطوریکه بهصورت جداگانه در هر کدام از ترمهای 4 و 6 و 8 عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکدههای علوم انسانی بیشتر از عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکدههای مهندسی بود. بهطور کلی میتوان گفت رشد اشتغالپذیری و اشتغالپذیری ادراکشده دانشجویان در ترم های بالاتر کمتر از رشد اشتغالپذیری و اشتغالپذیری ادراکشده آن ها در زمان ورود به دانشگاه میباشد.
چکیده انگلیسی :
This study intended to investigates the changing trend of employability in University of Isfahan students. The population of this research was undergraduate students of University of Isfahan studying in the second semester of the 1399-1400 academic year. This research was a cross-sectional descriptive research and available sampling method is used. Among undergraduate students, 865 completed the Employability Development Profile scale and the Self-Perceived Employability scale. Analysis of variance, which was performed by SPSS software, showed that, in general, the changes in employability is based on competence. It also showed that perceived employability of students in the 2nd semester were significantly higher than other semesters (p<0.05). Also, the changes in employability, based on competence, in humanities faculties were higher than science majors and engineering faculties. Moreover, the changes of perceived employability in humanities faculties were more than the changes in basic sciences. Other than that, the changes in engineering faculties were more than the changes in basic sciences (p<0.05). The analysis of variance in the categories of emotional intelligence, career development learning, perception of the university and perception of the labor market showed that there was a significant variety in different academic semesters (p<0.05). Also, there was a significant difference in the categories of academic performance, career development learning, perception of the university, perception of the field, and perception of self in different faculties (p<0.05). In the category of academic performance, the interaction between semester and faculty was significant (p=0.02). Individually, in each of the 4th, 6th, and 8th semesters, the academic performance of students of the humanities faculties was higher than the academic performance of students of engineering faculties. In general, it could be said that the growth of employability and perceived employability of students in higher semesters is less than the growth of employability and perceived employability of students at the time of entering the university.
کلید واژه ها :
,employability development, self-perceived employability, students,., _ کل,ی,دواژهها,:, ,رشد اشتغال,,پذیری، اشتغال,پذیری ادراک,شده، دانشجویان,.,
روانشناسی,
0
صفحه اول :
Investigating the change trend of employability in Isfahan university students
فصل اول :
1-10
فصل دوم :
11-31
فصل سوم :
32-39
فصل چهارم :
40-79
فصل پنجم :
80-90
فصل ششم :
91-98
99-102
103-103
NULL