ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.88.185.100
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
اثر بخشی آموزش گروهی خودکارآمدی بر میزان خودکارآمدی در موقعیت های اجتماعی و هراس اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1384
زبان :
Persian
شماره سند :
4016
موضوع :
پژوهشگر :
فاطمه غلامی رنانی
توصیفگر لاتین :
?????????? Clinical ? Psycology ? Social phobia ? Social interaction ? Arxiety ? Self- efficacy
توصیفگر فارسی :
بالینی ◄ 1384 ◄ روانشناسی ◄ هراس اجتماعی ◄ تعامل اجتماعی ◄ اضطراب
دانشکده :
دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی،گرو
مقطع :
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
استاد راهنما :
دکتر محمد باقر کجباف
استاد مشاور :
سال دفاع :
1384
شماره رکورد :
4016
شماره راهنما :
PSY2 75
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحهفصل اول:کلیات پژوهش1-1-مقدمه...............................................................................................................................................................................11-2-بیان مسأله.......................................................................................................................................................................31-3-اهمیت تحقیق وکاربرد نتایج.......................................................................................................................................71-4-اهداف تحقیق.................................................................................................................................................................8 1-4-1- اهداف اصلی........................................................................................................................................................81-4-2- اهداف فرعی.......................................................................................................................................................81-5-فرضیه های تحقیق........................................................................................................................................................81-5-1 فرضیه های اصلی................................................................................................................................................8 1-5-2- فرضیه های فرعی.............................................................................................................................................9 1-6- تعریف نظری واژه ها....................................................................................................................................................91-7- تعریف عملیاتی واژهها...............................................................................................................................................10 فصل دوم: پیشینه پژوهش مقدمه.................................................................................................................................................. ..................................12 2-1- هراس اجتماعی ........................................................................................................................................................132-1-1-تعریف................................................................................................................................................................132-1-2- تاریخچه ..........................................................................................................................................................132-1-3- تشخیص...........................................................................................................................................................152-1-4- انواع مختلف هراس اجتماعی......................................................................................................................152-1-5- خصایص بالینی...............................................................................................................................................17 2-1-6- همهگیر شناسی.............................................................................................................................................212-1-7- سیر وپیشآگهی.............................................................................................................................................21 2-1-8 -سبب شناسی..................................................................................................................................................22 2-1-9- راهبردهای درمانی هراسی اجتماعی.........................................................................................................29 2-2- خودکارآمدی...............................................................................................................................................................382-2-1 مقدمه.................................................................................................................................................................38 2-2-2 - تعریف.............................................................................................................................................................382-2-3 - تفاوت بین خود کار آمدی واطمینان.......................................................................................................38 2-2-4 - ویژگیهای افراد با خود کار آمدی بالا وپایین.........................................................................................392-2-5- چشم انداز نظری...........................................................................................................................................402-2-6-ماهیت وساختار خود کار آمدی...................................................................................................................42 2-2-7- جنبه های مختلف تأثیر باور های خود کار آمدی بر عملکرد انسان..................................................44 2-2-8- منابع اطلاعات درباره خودکارآمدی...........................................................................................................45 2-2-9- کار برد منابع اطلاعات چهارگانه خودکارآمدی دربهبود عملکرد.........................................................47 2-2-10- فرآیندهای واسطهای خودکارآمدی.........................................................................................................472-2-11- مراحل رشد خود کار آمدی......................................................................................................................502-2-12-پیامد های مثبت احساس خودکارآمدی.................................................................................................522-2-13- خود کار آمدی جمعی...............................................................................................................................52 2-2-14- کاربردهای بالینی خودکارآمدی...............................................................................................................532-3- ارتباط خود کار آمدی وهراس اجتماعی ............................................................................................................. 552-3-1- چشم انداز نظری...........................................................................................................................................55 2-3-2- کاربردهای نظریه خود کار آمدی در درمان هراس اجتماعی...............................................................56 2-4- بیشینه پژوهش ..................................56 2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.....................................................................................................56 2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور ........................................................................................................662-4-3- نتیجه گیری....................................................................................................................................................69فصل سوم : روش تحقیق3-1- روش تحقیق ..................................703-2- جامعه آماری ..................................713-3- نمونه وروش نمونه گیری ..................................71 3-4- متغیر های پژوهش ..................................73 3-5- ابزارهای پژوهش ..................................733-5-1- مقیاس اضطراب تعامل اجتماعی ومقیاس هراس اجتماعی ................................................................733-5-2 - مقیاس خود کار آمدی در موقعیت های اجتماعی..............................................................................803-6- روش اجرای تحقیق ..................................843-7- خلاصه مطالب مطرح شده در جلسات آموزش گروهی ..................................85 3-8- روش تجزیه وتحلیل دادهها ..................................89فصل چهارم تجزیه وتحلیل آماری 4-1- یافته های توصیفی ..................................90 4-2- یافته های استباطی ..................................93 4-2-1- فرضیه های اصلی ........................................................................................................................................934-2-2 - فرضیه های فرعی .......................................................................................................................................964-3- یافته های کیفی ...............................1004-4- خلاصه ...............................101فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری 5-1- بحث ونتیجه گیری ...............................1025-1-1- بررسی فرضیه های اصلی ........................................................................................................................1035-1-2- بررسی فرضیه های فرعی ........................................................................................................................1065-2- محدودیتهای تحقیق ...............................108 5-3- پیشنهادها ...............................1095-3-1 پیشنهادهای پژوهشی .................................................................................................................................1095-3-2- پیشنهادهای اجرایی...................................................................................................................................109 پیوستهاپیوست شماره 1: شرح جلسات آموزش گروهی خودکارآمدی.. ...............................110 پیوست شماره 2: مقیاس اضطراب تعامل اجتماعی ...............................122پیوست شماره 3: مقایس هراس اجتماعی ...............................123 پیوست شماره 4: مقیاس خود کار آمدی در موقعیت های اجتماعی ...............................124 منابع ........................125
چکیده :
چکیده هدف این تحقیق تعیین اثر بخشی آموزش گروهی خودکارآمدی بر افزایش خودکارآمدی درموقعیتهای اجتماعی وکاهش هراس اجتماعی ونیز اضطراب تعامل اجتماعی وترس از مورد مشاهده قرار گرفتن در دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان بود. به این منظور از بین 96 نفر دانشجوی ساکن خوابگاههای دانشگاه اصفهان که برای شرکت درجلسات آموزش ثبت نام کرده بودند، 20 نفر که در مجموع دو مقیاس اضطراب تعامل اجتماعی (SIAS) وهراس اجتماعی (SPS) بالاترین نمرات را داشتند بعنوان آزمودنیهای تحقیق انتخاب و بهطور تصادفی به دو گروه آزمایشی وگواه واگذار شدند. پیش از برگزاری اولین جلسه آموزش گروهی با استفاده از مقیاس اضطراب تعامل اجتماعی ( SIAS)، مقیاس هراس اجتماعی (SPS) ومقیاس خودکارآمدی در موقعیتهای اجتماعی (SESS) در مورد گروه آزمایشی وگروه گواه پیشآزمون اجرا شد. سپس برای گروه آزمایشی 8 جلسه دو ساعته برنامه آموزش گروهی خودکارآمدی برگزار شد محتوای جلسات آموزش گروهی که بر اساس نظریه خودکارآمدی بندورا تنظیم شده بود و بر افزایش خودکارآمدی در موقعیتهای اجتماعی متمرکز بود، شامل تمرین عملکرد موفق، بازی نقش، سخنرانی الگوی میهمان ، قانع سازی کلامی، آموزش درباره ریشه های هراس اجتماعی ورابطه متقابل آنها با خود کار آمدی در موقیتهای اجتماعی، آموزش مهارتهای اجتماعی ، آموزش آرامسازی وتکالیف خانگی بود. بعد از اتمام جلسات آموزش گروهی، با استفاده از مقیاسهای به کار رفته در پیش آزمون بر روی هر دو گروه آزمایشی وگواه پس آزمون اجرا شد نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش گروهی خودکارآمدی باعث افزایش معنیدار خودکارآمدی در موقعیتهای اجتماعی (027/0P=) وکاهش معنیدار هراس اجتماعی (003/0=P)، اضطراب تعامل اجتماعی (002/0=P) وترس از مورد مشاهده قرار گرفتن (007/0=P) در دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان شده است.
چکیده انگلیسی :
Abstract The purpose of this study was to determine the efficacy of self-efficacy group training on the rate on self-efficacy for social situations and on degree of social phobia, social interaction anxiety, and scrutiny fear. Therefore from among 96 female students who had registered for participating in sessions, 20 females who had the highest total scores on both Social Interaction Anxiety Scale (SIAS) and Social Phobia Scale (SPS) were selected and randomly assigned to two experimental and control groups. Before administration of the first session of group training, Social Interaction Anxiety Scale (SIAS), Social Phobia Scale (SPS), and Self-efficacy for Social Situations Scale (SESS) was administrated to both the experimental and control groups as the pre-test. Then eight sessions of self-efficacy group training was administrated for the experimental group. The content of the sessions was designed based on Bandura ,s self-efficacy theory and was focused on increasing the self-efficacy for social situations, was enactive mastery exercise, role playing, lecture of guest model, verbal persuation, education about the origins of social phobia and their reciprocal relations with self-efficacy for social situations, social skills training, relaxation education, and homework assignments. At the end of the group training sessions, the post-tests(SIAS, SPS, SIAS)were administrated to both the experimental and control groups. The results of analysis of covariance showed that self-efficacy for social situations (P=0.021), and significantly reduced the degree of social phobia (P=0.003), social interaction anxiety (P= 0.003) and scrutiny fear (P=0.007) in the training group as compared to the control group.
کلید واژه ها :
بالینی ◄ 1384 ◄ روانشناسی ◄ هراس اجتماعی ◄ تعامل اجتماعی ◄ اضطراب,خودکارآمدی Clinical ◄ Psycology ◄ Social phobia ◄ Social interaction ◄ Arxiety ◄ Self- efficacy
مهر 1384
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of educational Sciences and Psychology Department of Psychlogy M.A.Thesis The Effect of Self-efficacy Group Training on the Degree of Self-efficacy for Social Situations and Social Phobia in Female Students of Isfahan University Supervisor Dr. Mohammad Bagher kajbaf Advisors Dr. Hossein Molavi Dr. Hamid Taher Neshat-Doost By Fatemeh gholami Renani
فصل اول :
فصل دوم :
فصل سوم :
فصل چهارم :
فصل پنجم :
فصل ششم :