ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
پنجشنبه 9 فرودرین 1403
|
3.92.96.247
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
هنجاریابی و اعتباریابی مقیاس های همدلی و رفتارهای مدنی-سازمانی
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1384
زبان :
Persian
شماره سند :
3781
موضوع :
پژوهشگر :
مسعود زرشقایی
توصیفگر لاتین :
????? Psychology ? Empathy ? Normalization ? Norm ? Reliability ? Validity
توصیفگر فارسی :
روانشناسی ◄ 1384 ◄ همدلی ◄ هنجاریابی ◄ هنجار ◄ پایائی
دانشکده :
دانشگاه،دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی،گروه روانشن
مقطع :
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
استاد راهنما :
دکتر ابوالقاسم نوری
استاد مشاور :
سال دفاع :
1384
شماره رکورد :
3781
شماره راهنما :
PSY2 86
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحهفصل اول : کلیات تحقیق مقدمه 11-1- بیان مسئله 31-2- اهمیت و ارزش تحقیق 41-3- اهداف تحقیق 61-4- سوالات تحقیق 61-5- تعاریف نظری و عملیاتی اصطلاحات 71-5-1- همدلی 71-5-2- رفتار مدنی – سازمانی 71-5-3- هنجاریابی 71-5-4- نرم یا هنجار 81-5-5- پایائی 81-5-6- اعتبار با روائی 8فصل دوم : پیشینه تحقیق مقدمه 92-1- همدلی 102-1-1- مراحل همدلی 142-1-2- انواع همدلی 162-1-3- همدلی و مفاهیم وابسته 172-1-4- همدلی در رابطه با جنسیت 182-1-5- همدلی و ویژگی های جمعیت شناسی 192-1-6- آموزش همدلی 212-2- رفتار مدنی سازمانی 232-2-1- ابعاد و حیطه های رفتار مدنی سازمانی 252-2-2- چار چوب های نظری رفتار مدنی سازمانی 272-2-3- پیش آیندهای رفتار مدنی سازمانی 312-2-4- نگرش های مثبت شغلی 322-2-5- بدبینی 322-2-6- ارزشهای محل کار 332-2-7- ویژگی های شغل 332-2-8- سابقه استخدام 34فهرست مطالبعنوان صفحه2-2-9-سطح شغل 352-3- پیشینه پژوهش 352-3-1- همدلی 352-3-2- رفتار مدنی – سازمانی 382-4- خلاصه فصل دوم 42فصل سوم : روش تحقیق مقدمه 433-1- جامعه آماری 433-2- نمونه و روش نمونه گیری 433-3- روش اجرا 453-4- ابزار جمع آوری اطلاعات 453-4-1- مقیاس همدلی 453-4-2- مقیاس رفتار مدنی - سازمانی 463-5- روش تحقیق 47فصل چهارم : نتایج تحقیق مقدمه 494-1- سوالات پژوهش 504-2- هنجاریابی پرسش نامه 504-2-1- سوال اول : ضریب پایایی پرسش نامه همدلی چقدراست 504-2-2- سوال دوم : ضریب روائی پرسش نامه همدلی چقدر است 504-2-3- سوال سوم هنجاریابی محلی برای پرسشنامه همدلی بر حسب نمره های T و رتبه های درصدی آن چیست ؟ 514-2-4-سوال چهارم : عوامل زیر بنایی تشکیل دهنده پرسش نامه همدلی چیستند 534-3- هنجار یابی آزمون رفتار مدنی – سازمانی 574-3-1- سوال پنجم : ضریب پایایی پرسش نامه رفتار مدنی – سازمانی چقدر است 584-3-2- سوال ششم : هنجارهای پرسش نامه رفتار مدنی سازمانی در میان کارکنان کارخانجات مخابرات ایران در شیراز بر حسب نمرات t و رتبه های درصدی چیست 594-3-3- سوال هفتم : عوامل زیر بنایی تشکیل دهنده پرسش نامه رفتار مدنی و سازمانی چیستند 61الف ) تحلیل عاملی پرسش نامه رفتار مدنی – سازمانی (1) 61فهرست مطالبعنوان صفحهب) تحلیل عاملی پرسشنامه رفتار مدنی – سازمانی (2) 64ج) تحلیل عاملی پرسشنامه ارزشیابی عملکرد شغلی 694-3-4- سوال هشتم : ضرایب روایی پرسش نامه رفتار مدنی – سازمانی چقدر است ؟ 704-4- یافته های استنباطی 724-4-1- سوال نهم : آیا بین همدلی و رفتار مدنی سازمانی کارکنان کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز رابطه ای وجود دارد ؟ 724-4-2- سوال دهم : آیا بین میانگین همدلی و رفتار مدنی سازمانی کارکنان مرد و زن « کما » تفاوت وجود دارد ؟ 734-5- یافته های فردی 73فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری مقدمه 761-5- هنجاریابی پرسش نامه همدلی 765-1-2- ضریب پایائی پرسش نامه همدلی 765-1-3- ضریب روایی پرسش نامه همدلی 775-1-4- هنجاریابی محلی برای پرسش نامه همدلی بر حسب نمره های t و رتبه های درصدی آن 775-1-5- عوامل زیر بنایی تشکیل دهنده پرسش نامه عمدلی 785-2- هنجاریابی پرسش نامه رفتار مدنی – سازمانی 795-2-1- ضریب پایائی پرسش نامه رفتار مدنی – سازمانی 795-2-2- هنجارهای پرسش نامه رفتار مدنی ، سازمانی درمیان کارکنان « کما »ی شیراز 795-2-3- عوامل زیر بنایی تشکیل دهنده پرسش نامه رفتار مدنی ، سازمان 805-2-4- ضرایب روائی پرسش نامه رفتار مدنی – سازمانی 815-3- یافته های استنباطی 835-3-1- رابطه بین « همدلی » و « رفتار مدنی – سازمانی » کارکنان « کما » بر حسب جنسیت و بهصورت کلی 835-3-2- تفاوت بین میانگین« همدلی» و رفتار « مدنی – سازمانی » کارکنان کما 845-4- بررسی رابطه بین « همدلی » و « ر. م. س » با متغیرهای جمعیت شناختی کارکنان 845-4-1- همبستگی بین همدلی و متغیرهای جمعیت شناختی 845-4-2- ضریب همبستگی بین « ر. م. س» بر حسب مقوله های سه گانه وکل 845-5- نتیجه گیری کلی 855-6- محدودیتهای تحقیق 855-7- پیشنهادات 85منابع 86
چکیده :
چکیده: جهت هنجاریابی و اعتباریابی همزمان دو مقیاس همدلی و رفتار مدنی – سازمانی ، نمونه ای مرکب از 142 نفر از کارکنان کارخانجات مخابرات ایران در شیراز (کما) ، بطور تصادفی انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. کارکنان ، پرسشنامه همدلی و سرپرستان مستقیم آنها پرسشنامه مدنی – سازمانی را تکمیل نمودند . در یک فاصله زمانی سه هفته ای نیز مرحله بازآزمون اجرا شد .علاوه بر هنجاریابی و تعیین میزان پایایی و روایی این دو مقیاس ،نکات عمده مورد سئوال در این پژوهش را بررسی رابطه بین دو مقوله همدلی و رفتار مدنی– سازمانی ، بررسی تفاوت های این دو مقوله و بررسی رابطه این دو مقوله با متغیرهای جمعیت شناختی تشکیل می دادند. روش مورد استفاده در این تحقیق آزمون سازی بود و شیوه های پیمایشی نیز شامل روش توصیفی ، ارزیابی ، مقایسه ای ، همبستگی و هنجاریابی مورد استفاده قرار گرفت .ضرایب آلفای کرونباخ دو مقیاس که برای رفتار مدنی– سازمانی به تفکیک سه زیر مجموعه نیز محاسبه شد حاکی از میزان پایایی بالا و قابل اعتماد این دو مقیاس بود. در تحلیل عاملی دو مقیاس مذکور نیز برای پرسشنامه همدلی ، 6 عامل تعیین شد که روایی آنها بر اساس روش همسانی درونی محاسبه و همگی از لحاظ آماری معنی دار بودند (001/0 › P ). تحلیل عاملی مقیاس رفتار مدنی – سازمانی نیز به تفکیک سه زیر مجموعه برای رفتار مدنی– سازمانی (1) : 6 عامل ، برای رفتار مدنی– سازمانی (2) : 6 عامل و برای ارزشیابی عملکرد شغلی ، 3 عامل را مشخص نمود که میزان روایی آنها نیز با استفاده از روش همسانی درونی محاسبه و حاکی از اعتبار بالا و قابل قبول این مقیاس ها می باشد .بین میزان همدلی و رفتار مدنی – سازمانی در مردان ، تفاوت معنی داری در هیچکدام از زیر مقیاس ها و نیز رفتار مدنی – سازمانی کل ، مشاهده نشد اما در میان زنان ، بین رفتار مدنی– سازمانی و همدلی در تمامی سطوح– بجز ارزشیابی عملکرد شغلی – یک رابطه منفی و معنی دار مشاهده شد (05/0 › P ) . صرفنظر از جنسیت ، بین همدلی و سه زیر مقیاس رفتار مدنی– سازمانی رابطه معنی داری مشاهده نشد . به همین ترتیب بین همدلی و رفتار مدنی– سازمانی کل نیز رابطه معنی داری یافت نشد.
چکیده انگلیسی :
Abstract: In order to do a synchronous standardization and validitation of the two scales of "Empathy" and "Organizational Citizenship Behavior" a sample consisting of 142 people of Iranain Telecommunications Manufacturing Companies (ITMC) personnel on Shiraz were randomly chosen and examined. The personnel completed the "Empathy's questionnaire" and their direct administrators completed the "Organizational Citizenship Behavior's questionnaire ". In a period of three weeks the retest stage was performed. In addition to "standardization" and determination of the level of "reliability" and "validity" of these two scales, the principal points of this research were the studying relation between the two topics of "Empathy" and "Organizational Citizenship Behavior" and also studying the main differences of these two topics and the relation between these two subjects with the variables of demography. The method used in this research was "test -making" method and also surveying methods such as descriptive, evaluating, comparative, integrative and standardization method. The Cronbach's Alpha Coefficient of the two scales which were calculated separately in three subsets for the "Organizational Citizenship Behavior", showed the high level of fixity and reliability of these two scales . In the factor analysis of the two method scales, for the Empathy's questionnaire six factors were assigned which their validity was calculated on the base of internal consistency method and all were statistically meaningful. (p<.0001).The factor analysis of the Organizational Citizenship Behavior's scale, determined three separate subsets which were: For the Organizational Citizenship Behavior (1): six factors, For the Organizational Citizenship Behavior (2): six factors and for the job performance assesment , three factors which the level of their validity was calculated by the use of internal consistency method and showed high validity and acceptability of their scales . Between the level of "Empathy" and "Organizational Citizenship Behavior" among men, there was no significant difference in any of subscales and also the Total Organizational Citizenship Behavior, but among women , between the "Empathy" and the " Organizational Citizenship Behavior" in all levels except for the job performance assesment , a negative and meaningful relation was seen. Aside from the sexuality, no meaningful relation was seen between the "Empathy" and the three subsets of the "Organizational Citizenship Behavior" and similarly no meaningful relation was seen between the "Empathy" and the Total Organizational Citizenship Behavior.
کلید واژه ها :
روانشناسی ◄ 1384 ◄ همدلی ◄ هنجاریابی ◄ هنجار ◄ پایائی,روائی Psychology ◄ Empathy ◄ Normalization ◄ Norm ◄ Reliability ◄ Validity
تیر 1384
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Education and Psychology Deparment of Psychology M.Sc.Thesis Standardization and validitation of the scales of “Empathy” And “Organizational Citizenship Behavior” Suupervisor: Dr. Abulqasem Noori Advisor: Dr. Hamid reza Oraizi By: Masoud Zarshaqaie June 2005
فصل اول :
فصل دوم :
فصل سوم :
فصل چهارم :
فصل پنجم :
فصل ششم :