ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
44.200.82.195
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
بررسی رابطه ی بین مولفه های رهبری خدمتگزار با هوش معنوی در مدیران متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 92-1391
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1392
زبان :
Persian
شماره سند :
10538
موضوع :
مدیریت آموزشی
پژوهشگر :
علیرضا سلام سدهی
توصیفگر لاتین :
spiritual intelligence ? servant leadership ? leadship ? Isfahan ? school manager ? management
توصیفگر فارسی :
هوش معنوی ◄ رهبری خدمتگزار ◄ رهبری ◄ اصفهان ◄ مدیر مدرسه ◄ مدیریت ◄ پرسشنامه رهبری خدمتگزار ﴿لاب، 1999﴾ ◄ پرسشنامه هوش معنوی ﴿کینگ، 2007﴾
دانشکده :
دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، گروه علوم تربیتی
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
یاسمین عابدینی
استاد مشاور :
سعید رجایی پور
سال دفاع :
1392
شماره رکورد :
10538
شماره راهنما :
EDU2 402
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحه فصل اول : کلیات تحقیق1-1 مقدمه 11-2 بیان مسئله 21-3 ضرورت واهمیت پژوهش 51-4 اهداف تحقیق 61-5 فرضیهها ی تحقیق 71-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 71-6-1 تعاریف مفهومی 72-6-2 تعاریف عملیاتی 8فصل دوم:ادبیات وپیشینه تحقیق2 -1 مقدمه 92-2 تعریف و ماهیت رهبری 102-3 رابطه بین رهبری و مدیریت 112- 4 نظریه ی رهبری خدمتگزار 122-5 مهم ترین رویکردهای تاریخی رهبری 142-5-1رویکرد صفات 142-5-2رویکرد روشی 142-5-3رویکرد موقعیتی 14عنوان صفحه 2-5-4مبادله رهبر- پیرو 152-6 مدل های رهبری خدمتگزار 152-6-1 مدل های رهبر- سازمان 152-6-1-1 مدل راسل واستون 152-6-1-2 مدل پیج و ونگ 162-6-1-3 مدل اصلاح شده پیج و ونگ(فرایند رقیب) 172-6-1-4 مدل پارولینی 182-6-1-5 مدل لاب 192-6-1-5-1 توسعه ارزیابی رهبری سازمانی(OLA) 212-6-1-5-2 مدلAPS(آتوکراتیک،پدر سالار،خدمتگزار) 222-6-2 مدلهای رهبر- پیرو 232-6-2-1 مدل پترسون(2003) 232-6-2-2 مدل وینستون 242-6-2-3 مدل بسط یافته رهبری خدمتگزارپترسون توسط وادل 252-6-2-4 مدل دنیس 262-6-2-5 مدل ان وونگ 272-6-2-6 مدل سندجایا 282-7 جمع بندی ونتیجه گیری از رهبری خدمتگزار 312-8 هوش معنوی وتعاریف آن 31عنوان صفحه2-9تاریخچه هوش معنوی 312-10 شواهد روان سنجی 322-11جایگاه عصب شناسی هوش معنوی 332-12 مدلهای هوش معنوی 342-12-1 مدل چهار مولفه ای کینگ 342-12-1-1تفکر وجودی انتقادی 342-12-1-2نتیجه معناداری شخصی 352-12-1-3هشیاری متعالی 352-12-1-4گسترش حالت هشیاری 352-12-2 مدل زوهر و مارشال 352-12-3 مدل سیندی ویگلس ورث 352-12-4 مدل آمرام 362-12-5 مدل نوبل 362-12-6 مدل سه مولفه ای وگان 362-12-7 مدل به روس لیچفیلد 372-12-8 مدل پنج مولفه ای ایمونز 372-12-9مدل پنج مولفه ای سیسک 372-13 اندازه گیری هوش معنوی 382-14مقایسه افراد به لحاظ هوش معنوی 38عنوان صفحه 2-15 رشد هوش معنوی 392-16 مولفه های هوش معنوی 402-17 معنویت ، مغز و هوش معنوی 422-18 مؤلفه های هوش معنوی در اسلام 432-19هوش معنوی مبتنی بر آموزهای اسلام 442-20 اصول بنیادین معنویت فطری 442-20-1توجه 442-20-2به کاربستن اصول اخلاق عملی 452-20-3 مبارزه با بدی 462-20-4پرورش عقل رحمانی 462-21 اصول هوش معنوی 472-22 رابطه هوش معنوی وهوش های دیگر 472-23هوش معنوی وشخصیت 482-24کاربرد هوش معنوی در محیط کار 482-24-1 ایجاد آرامش خاطر وچگونگی تاثیر آن بر اثربخشی فرد 482-24-2 ایجاد درک متقابل وتفاهم 492-24-3 مدیریت تغییرات واز میان برداشتن موانع راه 492-25 راههای پرورش هوش معنوی 502-26مقایسه هوش معنوی با هوشهای دیگر 51عنوان صفحه 2-27 آسیبهای(خطرات) بالقوه جستجوی هوش معنوی 522-28 پیشینه تحقیقات 53فصل سوم: روش شناسی پژوهش3-1مقدمه 603-2 روش پژوهش 603-3 جامعه آماری 603-4 حجم نمونه وروش نمونه گیری 603-4 ابزار جمع آوری داده ها 623-5 روایی وپایایی پرسشنامه 633-6 روش جمع آوری اطلاعات 643-7 روش تجزیه وتحلیل داده ها 64فصل چهارم : یافتههای پژوهش4-1مقدمه..................................................................................................................................................... 654-2بررسی ویژگیهای توصیفی گروه نمونه بر حسب ویژگیهای دموگرافیک 664-3یافته های توصیفی پرسشنامه 684-4یافته های حاصل از تحلیل استنباطی دادههای پزوهش 76فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری5-1مقدمه 935-2بحث ونتیجه گیری عنوان ......94 صفحه5-3 محدویت های تحقیق 995-4 پیشنهادهات تحقیق 99منابع ومآخذ 101
چکیده :
رچکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین مولفه های رهبری خدمتگزار وهوش معنوی در مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان بود. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل 118نفراز مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی92-1391 بوده¬ که از این تعداد92 نفر از مدیران با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگزار (لاب،1999) با66 سوال و پرسشنامه هوش معنوی (کینگ،2007) با24 سوال می باشد. ضریب پایایی ابزار با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای هرکدام از پرسشنامه ها به ترتیب 97/0 و 87/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصله نیز از شاخص های آمار توصیفی( جدول توزیع فراوانی،میانگین، درصد،و...) و شاخص های آمار استنباطی(تحلیل واریانس یک راهه(آنوا)، آزمونtبرای نمونه های مستقل ،تحلیل رگرسیون) استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین رهبری خدمتگزار و مولفه های آن با هوش معنوی رابطه مثبتی وجود دارد. از بین مشخصات دموگرافیک (سن، جنس،واحد سازمانی، سابقه کاری و نوع مدرک تحصیلی)، تنها متغیر سابقه کاری با مؤلفه اول رهبری خدمتگزار یعنی ارزش نهادن به افراد و مولفه سوم هوش معنوی یعنی هشیاری متعالی رابطه معنادار و مثبتی داشت. بین مولفه های رهبری خدمتگزار و ابعاد هوش معنوی مدیران با سن، واحد سازمانی و نوع مدرک تحصیلی تفاوت معناداری یافت نشد. بین مولفه های رهبری خدمتگزار با متغیر جنس مدیران تفاوت معناداری یافت نشد. همچنین بین ابعاد هوش معنوی مدیران بامتغیر جنس(به جزمولفه دوم یعنی نتیجه معناداری شخصی) تفاوت معناداری یافت نشد. واژه های کلیدی :رهبری خدمتگزار ، هوش معنوی ، مدیران مدارس متوسطه
چکیده انگلیسی :
Abstract The main objective of this study was Survey the relationship between servant leadership and spiritual intelligence of Isfahan high school principals. The research method in this study was descriptive with correlation type . The study population consisted of 118 principals in the high school year 2012-2013 city of Isfahan, whom 92 of them were randomly selected through Stage Random Cluster Sampling from all districts of Isfahan. Data collection tools included standardized questionnaires Servant Leadership (laub,1999) with 66 questions and Spiritual Intelligence Questionnaire (king,2007) with 24 questions. Reliability coefficient Using Cronbach's alpha coefficient for each of the questionnaires was Obtained 0/97&0/87 respectively. For analysis of the obtained data, indicators of descriptive statistics (frequency distribution tables, mean, percentage,…) and indicators of inferential statistics(Pearson correlation, One-way analysis of variance (ANOVA), T-test for independent samples, Regression analysis) was used. Results showed that, there is a positive relationship between servant leadership all its components and spiritual intelligence. Amongst demographic characteristics (age, gender, organizational unit, job experience and educational degree), The only variable that has a positive and significant relationship with the first component of Servant Leadershi means valuing people and third component of spiritual intelligence means transcendental consciousness is job experience. There was no significant difference between components of servant leadership of the managers with gender. Also There was no significant difference between components of spiritual intelligence of the managers with gender, except second component of spiritual intelligence means personal significant result. Keywords: servant leadership, spiritual intelligence, high school principals
کلید واژه ها :
هوش معنوی ◄ رهبری خدمتگزار ◄ رهبری ◄ اصفهان ◄ مدیر مدرسه ◄ مدیریت ◄ پرسشنامه رهبری خدمتگزار ﴿لاب، 1999﴾ ◄ پرسشنامه هوش معنوی ﴿کینگ، 2007﴾,spiritual intelligence ◄ servant leadership ◄ leadship ◄ Isfahan ◄ school manager ◄ management
1392
0
صفحه اول :
University Of Isfahan Faculty of Educational & Psychology Department of Educational Sciences M . A . Thesis The Survey relationship between Components servant leadership and spiritual intelligence among High-schools principals in Isfahan Supervisor : Dr . Yasmin Abedini Advisor: Said Rajaeipoor By : Ali Reza Salam sedehi October 2013
فصل اول :
1-8
فصل دوم :
9-59
فصل سوم :
60-64
فصل چهارم :
65-92
فصل پنجم :
93-123
فصل ششم :