ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.219.167.163
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
بررسی مقایسه ای ذهنیت فلسفی دبیران متوسطه سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی شهر زاهدان 85 - 1384
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1386
زبان :
Persian
شماره سند :
4235
موضوع :
پژوهشگر :
ناهید سراوانی
توصیفگر لاتین :
?????? Philosopical mindedness ? Tree dimensions of philosophical mindedness ? Comprehensiveness ? Penetration ? Flaxibility ? Teachers ? Zaheden
توصیفگر فارسی :
تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت ◄ 1386 ◄ ذهنیت فلسفی ◄ ابعاد سه گانه فلسفی ◄ جامعیت ◄ تعمق ◄ انعطاف پذیری ◄ معلم
دانشکده :
دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گ
مقطع :
کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت
استاد راهنما :
دکتر حسنعلی بختیار نصرآبادی
استاد مشاور :
سال دفاع :
1386
شماره رکورد :
4235
شماره راهنما :
EDU2 226
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحه فصل اول : کلیات 1-1 مقدمه 11-2 شرح و بیان مسئله 31-3 اهمیت و ضرورت موضوع 61-4 اهداف تحقیق 71-5 سوالات تحقیق 71-6 تعریف اصطلاحات 8فصل دوم : ادبیات تحقیق2-1 مقدمه 102-2 فلسفه 112-3 فلسفه آموزش وپرورش 132-4 ذهن 142-5 ابعاد ذهن 152-5-1 حافظه 152-5-2 ادراک 162-5-3 تفکر 172-5-3-1 انواع تفکر 202-5-3-2 نظریه های یادگیری همسو با تفکر 382-6 ذهنیت فلسفی 402-7 ابعاد ذهنیت فلسفی و اهمیت آن 402-7-1 جامعیت 412-7-2 تعمق 45عنوان صفحه2-7-3 انعطاف پذیری 482-8 آموزش وپرورش وذهنیت فلسفی 522-8-1 ایجاد زمینه های ذهنیت فلسفی در آموزش وپرورش 532-8-2 آموزش تفکر به عنوان عامل اصلی توسعه ذهنیت فلسفی 552-9 تاثیرات عملی ابعاد ذهنیت فلسفی در ایفای نقش های متعهد در حرفه معلمی 582-9-1 شرایط موثردر یادگیری 612-9-2 رهبری وهدایت کلاس 632-9-3 برقراری ارتباط موثرومثبت با فراگیران 642-9-4 تسلط برموضوع اصلی ومهارت های آموزشی 662-10 تحقیقات مشابه 672-10-1 تحقیقات مشابه انجام شده درداخل کشور 672-10-2 تحقیقات مشابه انجام شده در خارج از کشور 692-11 خلاصه فصل 71 فصل سوم : روش تحقیق 3-1 مقدمه 733-2 روش تحقیق 733-3 جامعه آماری 743-4 تعیین حجم نمونه 753-5 روش نمونه گیری 763-6 ابزار اندازه گیری 763- 7 شاخص سازی پرسشنامه 773-8 پایایی پرسشنامه 773-9 روایی پرسشنامه 78عنوان صفحه3-10 روش گردآوری داده های پرسشنامه 793-11 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 79فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها4-1 مقدمه 814-2 تجزیه و تحلیل داده ها 82فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری و پیشنهادات 5-1مقدمه 955-2 بحث و نتیجه گیری 965-3 پیشنهادات کاربردی 995-4 محدودیت های تحقیق 1015-5 پیشنهادهایی جهت پژوهش های آتی 101پیوست 103منابع 106
چکیده :
چکیده هدف این پژوهش بررسی مقایسه ای ذهنیت فلسفی دبیران شهر زاهدان در سال تحصیلی 85-84 بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دبیران مرد و زن دوره متوسطه شهر زاهدان بوده است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 210 نفر انتخاب گردیدند.ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته شامل 50 سوال براساس طیف 5 درجه لیکرت می باشد که سه مولفه ذهنیت فلسفی جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری را اندازه گیری می کند. اعتبار پرسشنامه براساس ضریب آلفای کرونباخ 89/0 برآورد گردید. روایی آن با روش محتوایی تعین شد. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در سطح آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین ، واریانس،انحراف معیار،خطای معیار و درصد تجمعی ) و آمار استنباطی ( آزمون t تک متغیره، آزمون t2 هتلینگ، تحلیل واریانس چند متغیره و ضریب همبستگی ) صورت گرفت. یافته های پژوهش نشان داد دبیران متوسطه شهر زاهدان بیش از سطح متوسط از ذهنیت فلسفی در بعد جامعیت، تعمق وانعطاف برخوردار می باشد. ابعاد ذهنیت فلسفی دبیران مرد و زن نشان داد میزان ذهنیت فلسفی در بعد تعمق در بین دبیران زن بیشتر از دبیران مرد بوده است و بین ابعاد ذهنیت فلسفی دبیران با توجه به رشته تحصیلی آنها تفاوت معنادار وجود ندارد. کلید واژه : ذهنیت فلسفی
چکیده انگلیسی :
Abstract The aim of this research has been comparative review of philosophical mentality of Zahedans teachers in 84-85 educational year. Researcher's statistician's society has been consist of male and female teachers of middle school of zahedan city that with using of simple accidental sampling method 210 PCS selected. Measurement tools in this research is a questionnaire (made by researcher ) including 50 questions on the base of Licret 5 degree spectrum that measuring 3 factors, philosophical mentality, meditation universality and flexibility . Questionnaire's credibility is evaluated on the base of 0/89 Croubach & coefficient . Its narration has been formed b2 content method, the data analysis in the descriptive figures(abundance , per, centage, variance, standard deviation, standard fallacy , and assembled percentage) and inferred figures (the t mono- alternative exame, the T2 Hetking exam, the multi – alternative variant analysis and correlation quotient. Analises of research findings show that teachers of Zahedan city enjoying more philosophical mentality on universality dimension, meditation and flexibility than middle level. Comparing the philosophical mentality dimension of male and female teachers show that the degree of philosophical mentality male teachers and there is on meaningful difference between teacher's philosophical mentality dimension attentitive to their educational field. Key words: Philosophical - Mindedness
کلید واژه ها :
تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت ◄ 1386 ◄ ذهنیت فلسفی ◄ ابعاد سه گانه فلسفی ◄ جامعیت ◄ تعمق ◄ انعطاف پذیری ◄ معلم,زاهدان Philosopical mindedness ◄ Tree dimensions of philosophical mindedness ◄ Comprehensiveness ◄ Penetration ◄ Flaxibility ◄ Teachers ◄ Zaheden
خرداد 1386
0
صفحه اول :
The University of Isfahan Faculty of Education & Psychology Department of Educational Sciences M. A. Thesis A Study of the relationship philosophical mindedness and teacher's performance in three areas mathematic, Science and Humanities is in Zahedan Supervisor: Dr. Hassan All Bakhtiar Nasr- abadi Advisor: Dr. S.Ebraham Mirshahjafari By: Nahid Saravani Jun 2007
فصل اول :
فصل دوم :
فصل سوم :
فصل چهارم :
فصل پنجم :
فصل ششم :