ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
پنجشنبه 9 فرودرین 1403
|
54.166.170.195
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
هنجاریابی و تعیین روایی و پایایی پرسشنامه ارزش های کاری در دانش آموزان دوره ی متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کارودانش شهر اصفهان
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1388
زبان :
Persian
شماره سند :
7425
موضوع :
مشاوره گرایش شغلی
پژوهشگر :
مرضیه سهیل پور
توصیفگر لاتین :
Standardization ? Work Values Questionnaire ? Reliability ? Validity ? High School Students ? Translation ? Cronbakh s Alpha ? High School Students
توصیفگر فارسی :
هنجاریابی ◄ پرسشنامه ارزش های کاری ◄ روایی ◄ پایایی ◄ ترجمه ◄ آلفای کرونباخ ◄ دانش آموز متوسطه
دانشکده :
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه مشاوره
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
محمدرضا عابدی، فاطمه بهرامی
استاد مشاور :
عذرا اعتمادی
سال دفاع :
1388
شماره رکورد :
7425
شماره راهنما :
COU2 109
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحهفصل اول:کلیات پژوهش1-1- مقدمه 11-2- شرح و بیان مسأله پژوهشی 31-3- اهمیت و ارزش تحقیق 61-4- اهداف تحقیق 71- 5- سوال های تحقیق 71- 6 - تعریف اصطلاحات 7فصل دوم:پیشینه پژوهش 2-1- گفتار اول ارزشها 102-2- گفتار دوم سنجش ارزشها 612-3- گفتار سوم پیشینه پژوهش 69فصل سوم: روش تحقیق3-1- روش تحقیق 763-2- جامعه آماری 763-3 - نمونه و روش نمونه گیری 763-4 - ابزار پژوهش 77عنوان صفحه3- 5 - شیوه اجرای پژوهش 803-6: روش تجزیه تحلیل آماری 81فصل چهارم: یافته های پژوهشیافته های پژوهش 82فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری5-1- خلاصه طرح و نتایج پژوهش 1035-2- بحث و نتیجهگیری 1045 -3 - محدودیتهای تحقیق 1055-4- پیشنهادات 105پیوست 1 106پیوست 2 108منابع و ماخذ 111
چکیده :
چکیده هدف اصلی پژوهش حاضر، هنجاریابی، تعیین روایی و پایایی پرسشنامه ارزشهای کاری در دانش آموزان دوره متوسطه نظری، فنی و حرفهای و کار و دانش شهر اصفهان بوده است. به همین منظور 500 دانشآموز از مدارس نواحی پنجگانه شهر اصفهان به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. روش مورد استفاده در این پژوهش هنجاریابی از نوع آزمونسازی بود. بر این اساس به منظور دستیابی به اهداف پژوهش، ضریب پایایی مقیاسهای پرسشنامه ارزشهای کاری به شیوه آلفای کرانباخ و به شیوه بازآزمایی محاسبه شده که نتایج نشاندهنده پایایی به روش آلفا بین 63/0 تا 83/0 برای مقیاسهای پرسشنامه ارزشهای کاری بوده است. پایایی بازآزمایی نیز بین 72/0 تا 95/0 برای این مقیاسها محاسبه گردید. روایی پرسشنامه ارزشهای کاری از طریق همبستگی بین مقیاسهای این پرسشنامه و مقیاسهای فرم کوتاه رغبتسنج تحصیلی- شغلی محاسبه گردید. نتایج حاصل نشان داد که بین تعدادی از مقیاسهای ارزشهای کاری و مقیاسهای مربوط فرم کوتاه رغبتسنج تحصیلی- شغلی همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد و بالاترین ضریب همبستگی 49/0 بدست آمده که البته عدم همبستگی بین مقیاسها بسته به نوع مقیاس دال بر روایی محسوب می شود و در نهایت رتبههای درصدی و نمرات استاندارد ابتدا به صورت کلی و سپس به تفکیک جنسیت به عنوان هنجارهای پرسشنامه ارزشهای کاری محاسبه گردید. در مجموع با توجه به نتایج این پژوهش میتوان اذعان داشت که پرسشنامه ارزشهای کاری در جامعه مورد پژوهش دارای روایی و پایایی قابل قبولی بوده و میتوان از آن به عنوان پرسشنامه ارزشهای کاری در کارهای پژوهشی، راهنمایی و مشاوره استفاده کرد. کلیدواژهها: هنجاریابی، روایی و پایایی، پرسشنامه ارزشهای کاری.
چکیده انگلیسی :
Abstract The main purpose of thise research was to standarcdize and determine the validity and reliability of work value inventory for high school students Isfahan. For this purpose 500 student from the schools of five striets were selected by stratified randomly sampling method. Testification method was used in thid research. Thefore in order to reach the research objectives. work volue inventory scales reliability coefficients were computed through cronbakh alpha and test retest methods. The results shouwed alpha s reliabilites of 0.63 to 0.83 for work value inventory scales. Test- retest reliability were computed 0.73 to 0.95. For inventory validity wre computed through correlation between work value inventory scales and educational-vocational interest short form inventory. Results showed that there is a significant and positive correlation between work value scales and short form scale. And finaly percentile ranks and T scores were computed as norms of the score work inventory. In sum, with respect to results we can claim that value inventory has an acceptable validity and reliability in this sample research. So that can be used as an work value Inventory research works. Guidance and counseling. Keywords: standardization, Reliability, validity, work values inventory, work values
کلید واژه ها :
هنجاریابی ◄ پرسشنامه ارزش های کاری ◄ روایی ◄ پایایی ◄ ترجمه ◄ آلفای کرونباخ ◄ دانش آموز متوسطه,Standardization ◄ Work Values Questionnaire ◄ Reliability ◄ Validity ◄ High School Students ◄ Translation ◄ Cronbakh s Alpha ◄ High School Students
1388
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Education and Psychology Department of counselling M.A.Thesis The Standardization, Reliability and Validity of Work Value Inventory for High School Students in Isfahan Supervisors: Dr. Mohammad Reza Abedi Dr. Fatemeh Bahrami Advisor: Dr. Ozra Eatemadi By: Marzieh Soheilpoor October 2009
فصل اول :
1-9
فصل دوم :
10-75
فصل سوم :
76-81
فصل چهارم :
82-102
فصل پنجم :
103-117
فصل ششم :