ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
سه شنبه 29 اسفند 1402
|
3.85.63.190
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
تاثیر آموزش مسیر شغلی والدین بر انطباق پذیری مسیر شغلی دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان شهر اصفهان در سال90 -89
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1390
زبان :
Persian
شماره سند :
8905
موضوع :
مشاوره گرایش شغلی
پژوهشگر :
عاطفه اعتصام پور
توصیفگر لاتین :
career ? Isfahan( city( ? parents training ? boy student ? third grade ? grouth theory ? adaptability ? trust ? control ? career concens ? confidence
توصیفگر فارسی :
مسیر شغلی ◄ اصفهان﴿ شهر﴾ ◄ آموزش والدین ◄ دانش آموز پسر ◄ پایه سوم ابتدایی ◄ نظریه رشد ◄ سازش پذیری ◄ اعتماد ◄ کنترل ◄ دغدغه شغلی ◄ کنجکاوی
دانشکده :
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه مشاوره
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
ایران باغبان، محمدرضا عابدی
استاد مشاور :
مریم فاتحی زاده
سال دفاع :
1390
شماره رکورد :
8905
شماره راهنما :
COU2 137
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحه فصل اول:کلیات پژوهش 1 -1- مقدمه 11-2- شرح و بیان مسأله پژوهشی 21-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 61-4- کاربرد نتایج تحقیق 61-5- اهداف پژوهشی 71-5-1- هدف کلی 71-5-2- اهداف اختصاصی 71-6- فرضیه های تحقیق 7 1-6-1- فرضیه اصلی 7 1-6-2- فرضیه های فرعی 71-7- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 8 1-7-1- انطباق پذیری مسیرشغلی 81-7-2- دغدغه مسیرشغلی 81-7-3- کنترل مسیرشغلی 81-7-4- کنجکاوی مسیرشغلی 91-7-5- اعتماد مسیرشغلی 91-7-6- آموزش والدین 9فصل دوم : پیشینه پژوهش قسمت اول: پیشینه نظری 102-1- انطباق پذیری مسیرشغلی چیست ؟ 102-2-مسیرهای شغلی در قرن بیست و یکم 112-2- 1- تحول مسیرهای شغلی 122-2-2- متغیرهای بافتی نافذ برمسیرشغلی 13 عنوان صفحه 2-2-3- پیدایش مسیرهای شغلی جدید 14 2-2-4- جایگاه انطباق پذیری مسیرشغلی 14 2-3- نظریه های رشدی 15 2-3-1- نظریه سوپر 15 2-3-1-1- خود پنداره 15 2-3-1-2- مراحل و وظایف رشد 162-3-1-3- بلوغ مسیرشغلی 182-3-1-4- انطباق پذیری مسیرشغلی در نظریه سوپر 192-3- 2- تیپ شناسی هالند 192-3-3- نظریه رنگهای واقعی لوری 21 2-3-3-1- فرضهای زیربنای نظریه 21 2-3-3- 2- شرح نظریه 212-4- نظریه های انطباق پذیری مسیرشغلی 26 2-4-1- نظریه مسیرهای شغلی گشوده و فراصلاحیت هال 26 2-4-1-1-انطباق پذیری مسیر شغلی در نظریه فرا صلاحیت ها 272-4-2- ساختار شغلی نظریه رشدی رفتار مسیرشغلی 28 2-4-2-1- ساختارشغلی: وظایف رشدی درزمینه مراحل رشدی شغلی 29 2-4- 2-2- موضوعات زندگی 33 2-4-2-3- داستان زندگی 332-4-2-4- شخصیت شغلی 342-4-2-5- انطباق پذیری مسیرشغلی 35 2-4-2-6- ابعاد انطباق پذیری مسیرشغلی 36 2-4-3- نسخه جدید نظریه ی سازگاری مسیرشغلی وانطباق پذیری مسیرشغلی 42 2-4-4- خلاصه بخش جایگاه و نظریه های انطباق پذیری مسیرشغلی 45 2-5- انطباق پذیری مسیرشغلی کودکان 46 2-5-1- رشد شغلی کودک دربستر(بافت / زمینه) 462-5-1-1- رشدگستره زندگی 47 عنوان صفحه 2-5-1-2- رشد دوره زندگی 48 2-5-1-3- نظریه نظام های رشد 49 2-5-1-4- روان شناسی رشد مسیرشغلی 49 2-5-1-5- نظریه مسیرشغلی و رشد کودک 49 2-5-2- از بلوغ تا انطباق پذیری 512-5-2-1- میزان و درجه انطباق پذیری 52 2-5-2-2- ترتیب احراز قرارگیری (یا پیکره بندی ) میزان و درجه انطباق پذیری 53 2-5-2-3-مسیرهای رشد و مراحل رشد 532-5-2-4- افزایش انطباق پذیری مسیرشغلی 54 2-5-2-5- بحث و نتیجه گیری 55 2-6- آموزش والدین 562-7- قسمت دوم :پیشینه پژوهشی 572-8- خلاصه فصل 60 فصل سوم :روش اجرای پژوهشمقدمه 633-1- روش پژوهش 63 3-2- جامعه آماری 64 3-3- نمونه و روش نمونه گیری 64 3-4- ابزار پژوهش 653-4-1- پرسشنامه انطباق پذیری مسیرشغلی کودکان 65 3-4-1-1- روایی پرسشنامه 69 3-4-1-2- پایایی پرسشنامه 72 3-4-2- پرسشنامه محقق ساخته نظر سنجی از والدین 72 3-5- شیوه ی اجرا 73 3-6- روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها 73 عنوان صفحه فصل چهارم :نتایج پژوهشمقدمه 75 4 -1- یافته های کمی پژوهش 75 4-2-یافته های کیفی پژوهش 86فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری مقدمه 87 5-1- خلاصه طرح و نتایج پژوهش 875-2- بحث درمورد یافته ها 88 5-3- اعتبار پژوهش 94 5-4- محدودیت های پژوهش 94 5-5- پیشنهادات پژوهش 95 5-5-1- پیشنهادات پژوهشی 95 5-5-2- پیشنهادات کاربردی 96 پیوست ها 97 منابع و مآخذ 121
چکیده :
چکیده هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مسیر شغلی والدین بر انطباق پذیری مسیر شغلی کودکان پسر پایه سوم دبستان بود.روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون،پس آزمون با گروه کنترل بود.جامعه آماری کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم دبستان ساکن شهر اصفهان در سال 90-89 بود. در این جامعه یک نمونه 40 نفری به صورت نمونه در دسترس انتخاب شد که به طور تصادفی 20 نفر از آنها در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند.ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه محقق ساخته انطباق پذیری مسیر شغلی کودکان بود که روایی آن در حیطه دغدغه 61 /0r= در حیطه اعتماد 40 /0 r=در حیطه کنجکاوی 59 /0 r= در حیطه کنترل 42 /0 r=و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه شد .داده های گردآوری شده از طریق آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی با روش تحلیل کواریانس مورد بررسی قرار گرفت.نتایج نشان داد آموزش مسیر شغلی والدین بر عوامل دغدغه مسیر شغلی،کنترل مسیر شغلی و اعتماد مسیر شغلی کودکان مؤثر است آموزش مسیر شغلی والدین بر عامل کنجکاوی مسیر شغلی کودکان مؤثر نبود. از این پژوهش می توان در موسسات و مراکز مشاوره ای برای آموزش والدین در زمینه انطباق پذیری مسیر شغلی کودکان استفاده کرد. کلیدواژه ها: انطباق پذیری مسیر شغلی،آموزش مسیر شغلی،دغدغه مسیر شغلی،کنترل مسیر شغلی،کنجکاوی مسیر شغلی، اعتماد مسیر شغلی.
چکیده انگلیسی :
Abstract The aim of the present study was to explore the effect of career parental training on career adabtability in Isfahan elementary school boy children(in third grade).The statistical population was including all of boy elementary students in third grade in 89-90 year in Isfahan.A sample of 40 children was randomly assigned to experimental and control groups. The parents of childrens in experimental group took part in eight sessions of parental career training, while the control group was put on a waiting list. Both groups received the Career Children Adaptability questionnaire two times (pre-test post-test).The collected data were studied via descriptive statistics including average, standard deviation and in inferential statistics level with the method of Co-VARIANCE analyse. The results showed that career parental training is effective on career children concern ,career children control and career children confidence factors but there was not found any positive and meaningful relation between parental career training and career children curiosity. We can use this research in counseling centers and organizations for parents education in the field of children career adabtability. Keywords: Career adabtability, Career training, Career concern, Career control, Career confidence, Career curiosity.
کلید واژه ها :
مسیر شغلی ◄ اصفهان﴿ شهر﴾ ◄ آموزش والدین ◄ دانش آموز پسر ◄ پایه سوم ابتدایی ◄ نظریه رشد ◄ سازش پذیری ◄ اعتماد ◄ کنترل ◄ دغدغه شغلی ◄ کنجکاوی,career ◄ Isfahan( city( ◄ parents training ◄ boy student ◄ third grade ◄ grouth theory ◄ adaptability ◄ trust ◄ con
1390
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Educational & Psychology Department of Consoling M.A.Thesis The study of the effect of parental career training on career adaptability in Isfahan elementary school children (in third grade) Supervisors: Dr. Iran Baghban Dr. Mohamadreza Abedi Advisor: Dr. Maryam Fatehi Zade By: Atefeh Etesampour October 2011
فصل اول :
1-9
فصل دوم :
10-62
فصل سوم :
63-74
فصل چهارم :
75-86
فصل پنجم :
87-129
فصل ششم :