ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.237.87.69
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
بررسی خودکارآمدی تحصیلی و مقایسه تاثیر مشاوره مسیر شغلی شناختی– اجتماعی و حکایتی کوکران بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1394
زبان :
Persian
شماره سند :
13396
موضوع :
مشاوره گرایش شغلی
پژوهشگر :
زینب مظاهری فروشانی
توصیفگر لاتین :
Social-cognitive career counseling ? Constructive Career counseling ? Academic self-efficacy ? Student
توصیفگر فارسی :
مشاوره مسیر شغلی شناختی– اجتماعی ◄ مشاوره مسیر شغلی حکایتی کوکران ◄ خودکارآمدی تحصیلی ◄ دانش آموز دختر
دانشکده :
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، گروه مشاوره
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
احمد صادقی
استاد مشاور :
سال دفاع :
1394
شماره رکورد :
13396
شماره راهنما :
COU2 222
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحهفصل اول: کلیات پژوهش1-1 مقدمه ............................................................. .............................................................................................. 11-2 بیان مسئله پژوهش........................................................................................................................................ 31-3 اهمیت و ضرورت پژوهش................................................................................................................................. 71-4 کاربرد نتایج پژوهش...................................................................................................................................... 91-5 اهداف پژوهش .............................................................................................................................................. 91-5-1 اهداف کلی........................................................................................................................................ 91-5-2 اهداف اختصاصی............................................................................................................................... 91-6 فرضیه های پژوهش....................................................................................................................................... 101-6-1 فرضیه اصلی.................................................................................................................................... 101-6-2 فرضیه های فرعی......................................................................................................................... 101-7 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها......................................................................................................... 101-7-1 خودکارآمدی تحصیلی....................................................................................................................... 101-7-2 مشاوره مسیر شغلی شناختی – اجتماعی....................................................................................... 101-7-3 مشاوره مسیر شغلی حکایتی کوکران.............................................................................................. 11 فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش 2-1 مقدمه.............................................................................................................................................................. 122-2 قسمت اول: مبانی نظری.............................................................................................................................. 122-2-1 خودکارآمدی.................................................................................................................................... 122-2-2 خصوصیات و ویژگی های فرد خودکارآمد..................................................................................... 152-2-3 راه های افزایش خودکارآمدی...................................................................................................... 152-2-4 خودکارآمدی تحصیلی................................................................................................................... 162-2-5 عوامل موثر بر خودکارآمدی تحصیلی.......................................................................................... 17عنوان صفحه2-2-6 نتایج خودکارآمدی تحصیلی بالا.................................................................................................... 192-2-7 پیامدهای خودکارآمدی تحصیلی پایین....................................................................................... 202-2-8 نظریه های مربوط به خودکارآمدی تحصیلی............................................................................... 212-2-9 مشاوره مسیر شغلی........................................................................................................................ 232-2-10 اندازه گیری خودکارآمدی تحصیلی........................................................................................... 282-3 قسمت دوم: مبانی پژوهشی....................................................................................................................... 302-3-1 پژوهش های انجام گرفته در زمینه خودکارآمدی تحصیلی........................................................ 302-3-2 پژوهش های انجام گرفته در زمینه مشاوره مسیر شغلی شناختی اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی....................................................................................................................................................................... 462-3-3 پژوهش های انجام گرفته در زمینه مشاوره مسیر شغلی حکایتی کوکران بر خودکارآمدی تحصیلی....................................................................................................................................................................... 47 فصل سوم: روش پژوهش 3-1 روش پژوهش................................................................................................................................................... 493-2 جامعه آماری.................................................................................................................................................... 503-3 نمونه و روش نمونه گیری.............................................................................................................................. 503-3-1 حجم نمونه و روش محاسبه............................................................................................................ 503-3-2 بررسی ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه........................................................................ 513-3-3 ابزار پژوهش..................................................................................................................................... 523-4 روش آماری و تجزیه و تحلیل داده ها....................................................................................................... 583-5 شیوه اجرا........................................................................................................................................................ 58 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و نتایج پژوهش 4-1 مقدمه.............................................................................................................................................................. 634-2 بررسی نرمال بودن داده ها.......................................................................................................................... 634-3 سوال پژوهش ............................................................................................................................................... 644-4 فرضیه اصلی پژوهش .................................................................................................................................. 65عنوان صفحه4-4-1 یافته های توصیفی............................................................................................................................. 654-4-2 پیش فرض نرمال بودن توزیع نمرات.............................................................................................. 674-4-3 پیش فرض تساوی واریانس ها...................................................................................................... 674-4-4 تحلیل کوواریانس.......................................................................................................................... 684-5 فرضیه اول..................................................................................................................................................... 694-5-1 پیش فرض تساوی واریانس ها..................................................................................................... 694-5-2 یافته های فرعی............................................................................................................................. 704-5-3 پیش فرض تساوی واریانس ها...................................................................................................... 704-6 فرضیه دوم................................................................................................................................................... 724-6-1 پیش فرض تساوی واریانس ها........................................................................................................ 724-6-2 یافته های فرعی................................................................................................................................ 734-6-3 پیش فرض تساوی واریانس ها...................................................................................................... 73 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 5-1 مقدمه .............................................................................................................................................................755-2 خلاصه طرح و نتایج پژوهش.................................................................................................................. 755-3 بحث درمورد یافته ها.................................................................................................................................. 765-4 سوال پژوهش.................................................................................................................................................... 765-5 فرضیه اصلی................................................................................................................................................... 785-6 فرضیه اول..................................................................................................................................................... 815-6-1 یافته های فرعی..................................................................................................................................775-7 فرضیه دوم....................................................................................................................................................... 865-7-1 یافته های فرعی................................................................................................................................ 885-8 اعتبار پژوهش.................................................................................................................................................. 905-9 محدودیت های پژوهش................................................................................................................................. 915-10 پیشنهاد های پژوهش.................................................................................................................................. 91عنوان صفحه5-10-1 پیشنهادات کاربردی................................................................................................................... 91 منابع و مأخذ.................................................................................................................... 93پیوست.........................................................................................................................................................................97
چکیده :
چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی خودکارآمدی تحصیلی و مقایسه تاثیر مشاوره مسیر شغلی شناختی – اجتماعی و حکایتی کوکران بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر انجام شد. در این پژوهش بر مبنای ماهیت و اهداف پژوهش از روش توصیفی و نیمه تجربی استفاده شد. به این صورت که به منظور بررسی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان (قسمت اول پژوهش) از تحقیق توصیفی و جهت بررسی تاثیر مشاوره های مسیر شغلی بر خودکارآمدی تحصیلی از تحقیق نیمه تجربی از نوع طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم خمینی شهر بودند. برای نمونه گیری در بخش اول پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و برای بخش دوم از روش نمونه گیری داوطلبانه استفاده شد. در بخش اول تعداد نمونه 356نفر و در بخش دوم 45 نفر انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان استفاده شد. داده ها با روش تحلیل کوواریانس یک متغیره و چند متغیره تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد میزان خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در حد مطلوبی بود. همچنین تفاوت معنا داری بین دوگروه آزمایش وجود نداشت به این معنی که تفاوت تاثیر روش مشاوره مسیر شغلی شناختی- اجتماعی و حکایتی کوکران بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان معنادار نبود اما بین گروه های آزمایش و گواه تفاوت معنا داری وجود داشت. همچنین مشاوره مسیر شغلی شناختی– اجتماعی و حکایتی کوکران بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم تاثیر معناداری داشت(01/0> P). بنابراین می توان نتیجه گرفت که مشاوره مسیر شغلی شناختی– اجتماعی و حکایتی کوکران هر دو موجب افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان شده است و تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. کلید واژگان: مشاوره مسیر شغلی شناختی– اجتماعی، مشاوره مسیر شغلی حکایتی کوکران، خودکارآمدی تحصیلی، دانش¬آموز دختر
چکیده انگلیسی :
Abstract This study aimed to assess academic self-efficacy And Compare the effect of social cognitive career counseling And Cochran's Constructive approach On the academic self-efficacy was conducted. In this study, based on the nature and aims of the study was descriptive and semi experimental methods were used. That is to assess students' academic self-efficacy (the first part of the study) from the descriptive study to evaluate the impact of career counseling On the academic self-efficacy from the semi experimental study from the pretest - posttest control group have been used. The target population included all female high school students Khomeini shahr To Sampling in the first part of with multi-stage random sampling method and was used for the second part from the volunteer sampling. In the first part of sample 356 In the second part of 45 students were selected And were randomly divided into two examination groups (n = 30) and control (n = 15). To gather data from students' academic self-efficacy questionnaire to gather data from students' academic self-efficacy researcher made questionnaire.All research using SPSS, with univariate and multivariate analysis of covariance were analyzed.The results showed that the students' academic self-efficacy is desirable. As well as social cognitive career counseling and Cochran's Constructive approach significant impact On the students' academic self-efficacy (01/0> P).So it can be concluded that social cognitive career counseling and Cochran's Constructive approach Enhance the students' academic self-efficacy. Keywords: Social-cognitive career counseling, Constructive Career counseling, Academic self-efficacy, Student
کلید واژه ها :
مشاوره مسیر شغلی شناختی– اجتماعی ◄ مشاوره مسیر شغلی حکایتی کوکران ◄ خودکارآمدی تحصیلی ◄ دانش آموز دختر,Social-cognitive career counseling ◄ Constructive Career counseling ◄ Academic self-efficacy ◄ Student
شهریور ماه 1394
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Educational Sciences & Psychology Department of Consultaion M.A. Thesis Study of Academic Self - Efficacy and Comparing the Effect of Social - Cognitive Career Counseling and Cochran's Constructive approach on Girls High School Student's Academic Self - Efficacy in Khomeini Shahr Supervisor: Ahmad Sadeghi, Ph.D. By: Zeinab Mazaheri foroshani September 2014
فصل اول :
1-11
فصل دوم :
12-48
فصل سوم :
49-62
فصل چهارم :
63-74
فصل پنجم :
75-109
فصل ششم :