ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.80.24.244
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
هنجاریابی، تعیین روایی و پایایی پرسشنامه های رضایت بخشی و رضایتمندی شغلی مینه سوتا در میان معلمان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر اصفهان
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1388
زبان :
Persian
شماره سند :
6573
موضوع :
مشاوره، گرایش شغلی
پژوهشگر :
عزیمه رحمانی خواجه لنگی
توصیفگر لاتین :
?Career Counseling , Normalization , Validity , Reliability , Job Satisfaction , Satisfaction , Teachers , Isfahan , (Minnesota(MMPI
توصیفگر فارسی :
مشاوره شغلی ? هنجاریابی ? روایی ? پایایی ? رضایت شغلی ? رضایتمندی ? معلمان ? اصفهان ? پرسشنامه مینه سوتا?ام.ام.پی.آی?
دانشکده :
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه مشاوره
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
دکتر ایران باغبان
استاد مشاور :
دکتر محمدرضا عابدی
سال دفاع :
1388
شماره رکورد :
6573
شماره راهنما :
COU2 86
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحهفصل اول: کلیات پژوهش1-1-مقدمه 11-2-بیان مساله 41-3- ضرورت پژوهش 71-4- اهداف تحقیق 81-5- سوالهای تحقیق 81-6- تعریف اصطلاحات 81-6-1- رضایتبخشی 81-6-2- رضایتمندی 91-6-3-هنجاریابی 91-6-4-نرم یا هنجار 91-6-5- پایایی 91-6-6- روایی 10فصل دوم: پیشینه پژوهش2-1- گفتار اول: رضایت شغلی 112-1-1- تعاریف رضایت شغلی 132-1-1-1- تعاریف لغوی رضایت شغلی 132-1-1-2- تعاریف مفهومیرضایت شغلی 142-1-1-3- تعاریف عملیاتی رضایت شغلی 212-1-1-3-1- نظریه امید وانتظار 222-1-1 3-2- نظریه ارزش 222-1-1-3-3- نظریه بریل 222-1-1-3-4- نظریه نقشی 232-1-1-3-5- نظریه نیازها 232-1-1-3-6- نظریه هرزبرگ 242-1-1-3-7- نظریههالند 252-1-1-4- نظریه سازگاری شغلی دیویس 332-1-2- عوامل موثر بر رضایت شغلی 382-1-2-1- کار 392-1-2-2- تناسب شغل وشاغل 392-1-2-3- جوسازمانی 392-1-2-4- کاربرد مهارتها 392-1-2-5- پاداشهای مادی 402-1-2-6- ویژگیهای شخصی (سن، جنس، نژاد) 402-1-2-6-1- سن 402-1-2-6-2- جنس 402-1-2-6-3- نژاد 402-1-2-7- تجربه شغلی 412-1-2-8- شخصیت 412-1-2-9- سرپرستی 412-1-2-10 - سطح حرفهای 412-1-2-11-ایمنی شغلی 412-1-2-12- روابط با همکاران 422-1-2-13- ساختار سازمان 422-1-2-14- حقوق ودستمزد 422-1-2-15- پیشرفت شغلی 432-1-2-16- عوامل رضایت شغلی از دیدگاه ترز 432-1-3- پیامدهای رضایت شغلی 432-1-3-1- کارکرد ورضایت شغلی 432-1-3-2- بهداشت روانی 442-1-3-3- سلامت جسمی 442-1-3-4- کاهش ترک خدمت 442-1-4- پیامدهای عدم رضایت شغلی 442-1-4-1- تشویش 442-1-4-2- غیبت کاری 442-1-4-3- تاخیر کاری 442-1-4-4- ترک خدمت 452-1-4-5- فعالیت اتحادیه 452-1-4-6- بازنشستگی زودرس 452-2- گفتار دوم: سنجش رضایت شغلی 452-2-1- تاریخچه سنجش رضایت شغلی 452-2-2- شیوههای سنجش رضایت شغلی 472-2-2-1- ادراکات معمول از رضایت شغلی 472-2-2-2- ا ندازه گیری رضایت شغلی 492-2-2-3- روشهای ارزیابی رضایت شغلی 502-2-2-3-1- مقیاسهای درجه بندی گزارش شخصی 502-2-2-3-2- رویدادهای حساس (پیشامدهای بحرانی) 512-2-2-3-3- رفتارهای آشکار 512-2-2-3-4- گرایشهای عملی 522-2-2-3-5- مقیاس صورتکها 522-2-2-3-6- مصاحبه 532-2-2-3-7- پرسشنامه وروشهای پرسشنامهای 532-2-3- انواع پرسشنامههای رضایت شغلی 542-2-3-1- پرسشنامه ارضاء نیازپورتز 552-2-3-2- پرسشنامه رضایت شغلی عمومیبری فیلد وروث 552-2-3-3- مقیاس رضایت شغلی اسپکتور 552-2-3-4- مقیاس کلی شغل 562-2-3-5- پرسشنامه رضایت شغلی ویتی وآندرو 562-2-3-6- مقیاس رضایتمندی ام سی کلوسکی/مولر 572-2-3-7-اندازه گیری رضایتمندی شغلی 572-2-3-8- مقیاس رضایتمندی شغلی پزشک اورژانس 572-2-3-9- مقیاس رضایتمندی پرستاران 572-2-3-10- شاخص توصیف واکنشهای سازمانی 582-2-3-11- مقیاس خاص رضایتمندی شغلی 582-2-3-12- شاخص توصیف شغل 592-2-3-13- پرسشنامههای رضایتمندی شغلی مینه سوتا 622-2-3-14- مقیاسهای رضایتبخشی شغلی مینه سوتا 672-3-گفتار سوم: پیشینه پژوهش 692-3-1- تحقیقات انجام شده در رابطه با رضایت شغلی 692-3-1- 1- تحقیقات انجام شده در رابطه با رضایت شغلی در خارج از کشور 692-3-1-2- تحقیقات انجام شده در رابطه با رضایت شغلی در داخل کشور 752-3-2- تحقیقات انجام شده در رابطه با پرسشنامه رضایتمندی شغلی مینه سوتا (فرم بلندوکوتاه) 762-3-3- تحقیقات انجام شده در رابطه با مقیاسهای رضایتبخشی شغلی مینه سوتا 842-3-4- تحقیقات انجام شده در رابطه با پرسشنامههای رضایتبخشی و رضایتمندی شغلی مینه سوتا درایران 87خلاصه فصل دوم 87فصل سوم: روش تحقیق3-1-روش تحقیق 883-2- جامعه آماری 883-3- نمونه و روش نمونهگیری 893-4- ابزار گردآوری دادهها 893-4-1- پرسشنامه رضایتمندی شغلی مینه سوتا (فرم بلند) 903-4-2- پرسشنامه رضایتمندی شغلی مینه سوتا (فرم کوتاه) 913-4-3- مقیاسهای رضایتبخشی شغلی مینه سوتا 923-4-4- پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت 933-4-5- پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی 943-5- شیوه اجراء 943-6- روش تجزیه وتحلیل آماری 95فصل چهارم: یافتههای پژوهش4-1 یافتههای پژوهش 97عنوان صفحهفصل پنجم: بحث ونتیجه گیری5-1- خلاصه طرح ونتیجه گیری 1345-2- بحث ونتیجه گیری 1355-3- محدودیتهای تحقیق 1455-4- پیشنهادات 1455-4-1- پیشنهادات پژوهشی 1455-4-2- پیشنهادات کاربردی 146منابع وماخذ 147
چکیده :
چکیده: هدف اصلی پژوهش حاضر،هنجاریابی، تعیین روایی وپایایی پرسشنامههای رضایتبخشی ورضایتمندی شغلی مینه سوتا برای معلمان مقاطع ابتدایی،راهنمایی ودبیرستان شهر اصفهان بوده است.به همین منظور،600 معلم از مدارس ناحیه چهارآموزش وپرورش به شیوه نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. روش مورد استفاده در این پژوهش،هنجاریابی از نوع آزمون سازی بود. بنابراین اساس،به منظور دستیابی به اهداف پژوهش، ضریب پایایی مقیاسهای رضایتمندی ورضایتبخشی شغلی مینه سوتا به شیوه آلفای کرونباخ وبازآزمایی محاسبه شده که نتایج، نشان دهنده پایایی به روش آلفا بین62/0تا 84/0 برای مقیاسهای رضایتمندی شغلی مینه سوتا(فرم بلند)،68/0 تا 84/0 برای مقیاسهای رضایتمندی شغلی مینه سوتا(فرم کوتاه) و34/0 تا 86/0 برای مقیاسهای رضایتبخشی شغلی مینه سوتا بوده است. پایایی بازآزمایی نیزبین61/0تا81/0برای مقیاسهای رضایتمندی شغلی مینه سوتا(فرم بلند)،39/0تا70/0 برای مقیاسهای رضایتمندی شغلی مینه سوتا(فرم کوتاه) و55/0تا70/0 برای مقیاسهای رضایتبخشی شغلی مینه سوتا محاسبه گردید. روایی این مقیاسها از چهار طریق محاسبه شد.1- از طریق محاسبهی همبستگی بین مقیاسهای رضایتمندی شغلی مینه سوتا(فرم بلند وکوتاه) ومقیاسهای پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت.نتایج نشان داد که بین مقیاسهای این سه پرسشنامه ومقیاسهای پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت همبستگی منفی ومعنادار وجود دارد. 2- از طریق محاسبه همبستگی متقابل مقیاسهای پرسشنامههای رضایتمندی شغلی (فرم بلند وکوتاه)و رضایتبخشی شغلی مینه سوتا. نتایج نشان داد که همبستگی بین مقیاسهای رضایتمندی شغلی مینه سوتا(فرم بلند وکوتاه)،مثبت ومعنادار است و همبستگی بین مقیاسهای رضایتبخشی شغلی مینه سوتا نیز مثبت ومعناداربود. 3-از طریق مقایسه میانگین معلمان مقاطع مختلف.نتایج نشان داد که درهر سه پرسشنامه ، بین مقاطع تحصیلی دراغلب مقیاسها تفاوت معنادار وجود ندارد. 4- از طریق مقایسه میانگین معلمان مرد وزن.نتایج نشان داد که در اغلب مقیاسهای هر سه پرسشنامه، بین دوجنس تفاوت معناداری وجود ندارد. ودر نهایت، رتبههای درصدی ونمرات استاندارد Tبه عنوان هنجارهای پرسشنامههای رضایتمندی ورضایتبخشی شغلی مینه سوتا محاسبه گردید.در مجموع، با توجه به نتایج این پژوهش، میتوان اذعان داشت که پرسشنامههای رضایتمندی ورضایتبخشی شغلی مینه سوتا دارای روایی وپایایی قابل قبول بوده ومیتوان از آنها به عنوان پرسشنامه رضایتمندی ورضایتبخشی شغلی در کارهای پژوهشی، راهنمایی ومشاوره استفاده کرد. کلیدواژه ها: هنجاریابی،روایی،پایایی،رضایت بخشی،رضایتمندی، مینهسوتا.
چکیده انگلیسی :
Abstract The purpose of the current study was to normalization and examinge the reliability and validity of Minnesota job satisfaction and satisfactoriness questionnaire for elementary, secondary and high school teachers in Isfahan. For this purpose 600 teachers from the schools of four straite were selected by multi-stage clusters sampling methed.Testification metod was used in this research.Therefore in order to reach the research objectives,Minnesota job satisfaction and satisfactoriness scales reliability coefficients were computed through cronbach alfa and test-retest methods.The results showed alfa ,s reliabilities of 0/62 to 0/84 for Minnesota job satisfaction scales (long form),0/68 to 0/84 for Minnnnesota job satisfaction scales(short form) and0/34 to 0/86 for Minnesota job satisfactoriness scales.Test- retest reliability were computed 0/61 to 0/81 for Minnesota job satisfaction scales (long form),0/39 to 0/70 for Minnnnesota job satisfaction scales(short form) and 0/55 to 0/65 for Minnesota job satisfactoriness scales. Minnnnesota job satisfaction and satisfactoriness scales validity were computed through four ways. First method:Through correlation between Minnesota job satisfaction scales and Esmith job satisfaction scales.Result showed that thre is a significant and positive correlation between Minnesota job satisfaction and satisfactoriness scales and Esmith job satisfaction scales.The range of coefficients were different between - 0/17 to 0/70 for Minnesota job satisfaction scales (long form),- 0/05 to 0/45 for Minnnnesota job satisfaction scales(short form) and – 0/21 to 0/94 for Minnesota job satisfactoriness scales. 2- Through intercorrelation scales of Minnesota job satisfaction (long and short form)and satisfactoriness.The result showed that the correlation between scales of Minnesota job satisfaction(long and short form form)and job satisfactoriness scales is significant and positive.3- Through comparsion of teacher ,s means in educational levels.results showed that there is not a asignificant difrrent in three level educational in general scales of three questionnaire.4- comparsion between the two group of male and femal teachers,result showed in some areas there is a significant difference between the group of male and femal. And finally percentile ranks and T scores were computed as norms of the Minnnnesota job satisfaction and satisfactoriness questionnaire.In sum,with respect to result,we can claim that Minnnnesota job satisfaction and satisfactoriness questionnaire have an acceptable validity and reliability in this sample research.So that can be used as an satisfaction and satifactoriness questionnaire in research works,guidance and counseling. Keywords: Normalization, validity, realiabilty, Minnesota, satisfaction, satisfactoriness.
کلید واژه ها :
مشاوره شغلی ? هنجاریابی ? روایی ? پایایی ? رضایت شغلی ? رضایتمندی ? معلمان ? اصفهان ? پرسشنامه مینه سوتا?ام.ام.پی.آی?,Career Counseling , Normalization , Validity , Reliability , Job Satisfaction , Satisfaction , Teachers , Isfahan , (Minnesota(MMPI
1388
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Education & Psychology Department of Counseling M.A.Thesis Normalization,Determining Validity and Reliability of the Minnesota Job satisfaction and satisfactoriness Questionnaires among the teachers of Elementary, Guidence and Secondary Schools in Isfahan Supervisor: Dr.Iran Baghban Advisors: Dr.Mohammad Reza Abedi By: Azimeh Rahmany Khajeh Langi February 2010
فصل اول :
فصل دوم :
فصل سوم :
فصل چهارم :
فصل پنجم :
فصل ششم :