ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.94.98.40
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
تاثیر مشاوره مسیر شغلی به سبک رویکرد تصادفی برنامه ریزی شده بر افزایش قابلیت های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه اصفهان
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1387
زبان :
Persian
شماره سند :
5990
موضوع :
پژوهشگر :
لعیا دین دوست
توصیفگر لاتین :
?????? ?????? Career counseling , Entrepreneurship , Risk , Achievement motivation , College student , Independence , Creativity , Isfahan university
توصیفگر فارسی :
مشاوره شغلی ? 1387 ? کارآفرینی ? خطر پذیری ? انگیزه پیشرفت ? دانشجو ? استقلال ? خلاقیت ? دانشگاه اصفهان
دانشکده :
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه مشاوره
مقطع :
کارشناسی ارشد مشاوره گرایش شغلی
استاد راهنما :
دکتر محمدرضا عابدی، دکتر فاطمه بهرامی
استاد مشاور :
سال دفاع :
1387
شماره رکورد :
5990
شماره راهنما :
COU2 75
فهرست :
فهرست مطالبعنوان صفحه فصل اول: کلیات پژوهش1-1 مقدمه 11-2 بیان مسأله 31-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 71-4 اهداف پژوهش 91-4-1 هدف کلی 91-4-2 اهداف اختصاصی 91-5 فرضیههای پژوهش 91-5-1 فرضیه کلی 91-5-2 فرضیههای اختصاصی 101-6 تعریف اصطلاحات 101-6-1 قابلیت های کارآفرینی 101-6-2 مشاوره شغلی به سبک رویکرد تصادفی 11فصل دوم: بازنگری پیشینه پژوهشالف) پیشینه نظری 132-1 گفتار اول: کارآفرینی 132-1-1- مقدمه 132-1-2- کارآفرینی چیست؟ 142-1-3- کارآفرینان چه کسانی هستند؟ 152-1-4- ماهیت و تحول کارآفرینی 172-1-5- انواع کارآفرینی 182-1-6- آموزش کارآفرینی 212-1-7- ویژگیهای افراد کارآفرین 272-1-7-1- ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان 282-1-7-2- ویژگیهای جمعیتشناختی کارآفرینان 362-2-گفتار دوم 40عنوان صفحه 2-2-1مقدمه 402-2-2-مشاوره شغلی چیست؟ 40 2-2-3-نظریهها و رویکردهای مشاورهی شغلی 422-2-4-نظریه یادگیری اجتماعی کرومبولتز 452-2-5-رویکرد تصادفی 482-2-6-بکارگیری نظریه رویکرد تصادفی برای مشاوره شغلی 502-2-7-مهارتها 532-2-8-استفاده از ابزارهای ارزیابی برای ایجاد اتفاقات شانسی 542-2-9-تغییرات محیط کار 552-2-10-تصمیمگیری شغلی و بیتصمیمی 61ب)بازنگری پیشینه پژوهش 64تحقیقات انجام شده در مورد کارآفرینی در کشور 64تحقیقات انجام شده در مورد کارآفرینی در خارج از کشور 67تحقیقات انجام شده درباره رویکرد تصادفی 72خلاصه و جمعبندی فصل دوم 77فصل سوم: روش پژوهش3-1 روش تحقیق 783-2 جامعه آماری 793-3 نمونه و روش نمونه برداری 793-4 ابزار پژوهش 813-4-1 مقیاس آمادگی فرصتیابی حرفهای 813-4-1-1 نحوه اجرا و نمره گذاری پرسشنامه 813-4-1-2 اعتبار و پایایی آزمون 823-4-2 مقیاس قابلیتهای کارآفرینی 823-4-2-1 اعتبار و پایایی آزمون 833-4-2-2 نحوه اجرا و نمره گذاری پرسشنامه 843-5 شیوه اجرا 853-6 روش آماری 86عنوان صفحه فصل چهارم: یافتههای تحقیق 4-1یافتههای کمّی پژوهش 874-2 یافتههای کیفی پژوهش 99فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری5-1خلاصه طرح و نتایج پژوهش 1015-2 بحث و نتیجهگیری 1015-3 اعتبار تحقیق 1075-4 محدودیتهای تحقیق 1085-5 پشنهادات تحقیق 1095-5-1 پیشنهادات کاربردی 1095-5-2 پیشنهادات پژوهشی 109پیوستها 110منابع و مآخذ 131
چکیده :
هدف از این پژوهش تعیین میزان تأثیر مشاوره مسیر شغلی به سبک رویکرد تصادفی برنامهریزیشده کرومبولتز بر افزایش قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه اصفهان بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه اصفهان در سال 1387 بود که از طریق نمونهگیری در دسترس نمونهای به تعداد 26 نفر بطور تصادفی از آن انتخاب شد که در دو گروه آزمایش و گواه هر کدام 13 نفر جایگزین شدند. هر دو گروه طی سه مرحله (پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری) مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار استفاده شده در این تحقیق مقیاس آمادگی فرصتیابی حرفهای و مقیاس قابلیتهای کارآفرینی بوده است. به منظور اجرای پژوهش، گروه آزمایش طی شش جلسه تحت مشاورهی شغلی به سبک نظریه رویکرد تصادفی کرومبولتز قرار گرفت و گروه گواه در لیست انتظار باقی ماند. به منظور تأثیر ماندگاری مشاوره به فاصله 20 روز پس از جلسه آخر یک جلسه پیگیری برگزار گردید. به منظور تحلیل دادهها از نرمافزار spss-15 و تحلیل کواریانس استفاده گردید و نتایج زیر حاصل شد: نتایج نشان داد که مشاوره مسیر شغلی به سبک رویکرد تصادفی برنامه ریزی شده ، قابلیت های کارآفرینی دانشجویان را هم در مرحله پسآزمون (002/0 (P=و هم در مرحله پیگیری (009/0 (P=و همچنین کنجکاوی دانشجویان را هم در مرحله پسآزمون (04/0 (P=و هم در مرحله پیگیری(001/0 (P=و نیز خوشبینی دانشجویان را در مرحله پیگیری (04/0 (P= افزایش داده است ولی بر افزایش پشتکار، انعطاف پذیری و ریسکپذیری دانشجویان، مؤثر نبوده است. کلید واژهها: مشاوره مسیرشغلی، رویکرد تصادفی برنامهریزیشده، قابلیتهای کارآفرینی.
چکیده انگلیسی :
Abstract The purpose of this study was to examine the effectiveness of career counseling based on krumboltz planned happenstance approach on enhancement of entrepreneurship capabilities of Isfahan university students. The population of the study consisted of students of the university of Isfahan, from which a sample of 26 students were randomly selected. The Openness to Vocational Opportunity and Entrepreneurship Capabilities Scales were administered to all subjects at the pre, post and follow-up stages. The experimental group received Krumboltz planned happenstance approach training, while control group was in waiting list. In order to investigate the effectiveness of lasting, a follow-up test was held after twenty days from the last intervention session. The results of covariance analysis showed that two groups were significantly different in entrepreneurship capabilities in post-test (P=0.002) and follow-up (P=0.009), and were significantly different in curiosity in post-test (P=0.04) and follow-up (P=0.001). Also, two groups were significantly different in optimism only in follow-up (P=0.04), but there was no significant difference in persistence, flexibility and risk taking in both groups. Key words:Career counseling, Planned Happenstance Approach, Entrepreneur- ship capabilities.
کلید واژه ها :
مشاوره شغلی ? 1387 ? کارآفرینی ? خطر پذیری ? انگیزه پیشرفت ? دانشجو ? استقلال ? خلاقیت ? دانشگاه اصفهان,رویکرد تصادفی Career counseling , Entrepreneurship , Risk , Achievement motivation , College student , Independence , Creativity , Isfahan university
1387
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Educational Science and psychology Department of Counseling M. A. Thesis The effect of career counseling based on krumboltz planned happenstance approach on enhancement of entrepreneurship capabilities of Isfahan University students Supervisors: Dr. Mohammad Reza Abedi Dr. Fateme Bahrami By: Laya Dindoost January 2009
فصل اول :
فصل دوم :
فصل سوم :
فصل چهارم :
فصل پنجم :
فصل ششم :