ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
پنجشنبه 9 فرودرین 1403
|
44.201.131.213
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
شهود ذوات در پدیدار شناسی
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1385
زبان :
Persian
شماره سند :
4403
موضوع :
پژوهشگر :
یحیی صولتی
توصیفگر لاتین :
????? ???? ???????? Husserl ? Phenomenology ? Intuition of essences ? Indulgence ? Perception
توصیفگر فارسی :
فلسفه غرب ◄ 1385 ◄ هوسرل ◄ پدیدار شناسی ◄ شهود ذوات ◄ التفات ◄ ادراک ◄ کنش و ماده آن
دانشکده :
دانشگاه اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه
مقطع :
کارشناسی ارشد فلسفه گرایش غرب
استاد راهنما :
دکتر محمد علی اژه ای
استاد مشاور :
سال دفاع :
1385
شماره رکورد :
4403
شماره راهنما :
PHI2 69
فهرست :
فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول: کلیات1-1- زندگی و آثار.........................................................................................................................................................11-2- شرح و بیان مسأله..............................................................................................................................................31-3- فرضیه ها...............................................................................................................................................................41-4- تاریخچة پدیدارشناسی......................................................................................................................................51-5- روش پدیدارشناسی............................................................................................................................................51-6- فلسفه بعنوان علم................................................................................................................................................71-7- تأثیرات برنتانو بر هوسرل...............................................................................................................................101-8- شباهت پدیدارشناسی با فلسفة تحلیلی......................................................................................................121-8-1- مقایسة پدیدارشناسی هوسرل با پدیدارشناسی هگل.........................................................................131-8-2- مقایسةپدیدارشناسی هوسرل با هایدگر.................................................................................................151-8-3- سیر پدیدارشناسی در فرانسه...................................................................................................................161-9- من روانشناسی با من طبیعی .......................................................................................................................171-10 بحث زبان شناختی و رابطة آن با معنا........................................................................................................18فصل دوم: تأویل پدیدارشناسی2-1- تقلیل و مفهوم فروکاست پذیری..................................................................................................................202-2- اپوخه و مراحل پدیدارشناسی........................................................................................................................24 2-3- تفاوت تجربه با موضوع تجربه........................................................................................................................29 عنوان فصل فصل سوم: حیث التفاتی وجدان 3-1- التفات..................................................................................................................................................................303-2- کنش و مواد آن ...............................................................................................................................................333-3- ادراک(آگاهی) ..................................................................................................................................................353-3-1- ویژگی داده های ادراک.............................................................................................................................353-3-2- رابطة شناخت با آگاهی ............................................................................................................................37 3-3-3- نسبت آگاهی با حلول................................................................................................................................373-3-4- نسبت حیث التفاتی با آگاهی ..................................................................................................................383-3-5- نسبت باور با حیث التفاتی .......................................................................................................................383-4- قصدیت...............................................................................................................................................................403- 5- بداهت................................................................................................................................................................42 3-5-1- نسبت بداهت با حقیقت...........................................................................................................................433-6- تصور..................................................................................................................................................................453-6-1- اقسام تصور...................................................................................................................................................45فصل چهارم: شهود ذوات4-1- اقسام شهود.......................................................................................................................................................494-2- تمایز میان اعیان واقعی با امور تخیلی.........................................................................................................564-3- ماهیات و اقسام آن..........................................................................................................................................574-3-1- تغیر................................................................................................................................................................58 عنوان صفحه 4-3-2-تعالی..............................................................................................................................................................59 فصل پنجم: اصالت معنی استعلایی5-1- معنی...................................................................................................................................................................605-2-سوژه ....................................................................................................................................................................615-2-1- خودگرایی......................................................................................................................................................655-2-2- نحوة انطباق ذهن با عین...........................................................................................................................685-2-3- ذهنیت میان اذهان و جهان......................................................................................................................69فصل ششم: نتیجه گیری
چکیده :
هوسرل در پدیدارشناسی به دنبال دستیابی به یک شناخت یقینی از پدیدارهاست تا بتواند ماهیت و حقیقت این امور را کشف کند و به همین خاطر هوسرل آن را تحت عنوان شهود ذوات می آورد، شهود همان التفاتی است که تحقق می یابد ، منظور از شهود ماهیات این است که در جریان آگاهی آنچه در ذهن پدیدار می شود و برای ذهن کشف می گردد همان ماهیت و ذات این پدیدارها می باشد و به همین خاطر عنوان روش فلسفی خود را پدیدارشناسی می خواند. لذا این قسمت مهم ترین بخش اساسی فلسفة هوسرل می باشد که بدون توجه به آن پدیدارشناسی هوسرل کاملاً بی معنا و سترون خواهد بود. سایر فقره های پدیدارشناسی مانند حیث التفاتی، بداهت، تأویل و.... تنها بر این ستون اصلی پدیدارشناسی تکیه دارند. پس شناخت همواره در اثر التفات به چیزی حاصل می شود که متعلق آن همواره بصورت سیلان محض حالات آگاهی ظاهر می گردد. بطور کلی آگاهی برای هوسرل مستقل از انسان مطرح می شود بر خلاف ایده آلیست ها که تمام جهان را در ذهن خلاصه می کنند. اگر چه هوسرل از قوام بخشی آگاهی در ذهن سخن می گوید در اینجا به معنای این است که ذهن در جریان آگاهی همواره متوجه به یک متعلقی است که بدون آن اصلاً نمی توان از آگاهی سخن گفت. بنابراین هوسرل اختلاف اصلی میان ایده آلیست ها و رآلیست ها را با روش پدیدارشناسی خود از بین برد و بجای آن تعامل ذهن و عین را مطرح ساخت و نهایتاً با این روش است که هوسرل سودای دستیابی به معرفتی یقینی را پیش می کشد.
چکیده انگلیسی :
Husserl in phenomenology tries to achieve the true knowledge of phenomena to discover essence and substance of things. For this reason Husserl discusses it under the title “intuition of essence”. Intuition is the same as intention which is fulfilled, and the essence is the same as necessary and common concept of the unity of variations of the phenomena. Essence thus means the intuition of essences, and so he calls his philosophy “phenomenology”, namely discovering the essence of things that appear to perception. Therefore this section is the important part of Husserl’s philosophy and without paying attention to that, Hsserl’s phenomenology is absurd, other issues in phenomenology like intentionality, evidence, reduction, and so on, are only consequential to this. In Husserl, knowledge and perception are always knowledge and perception of things. Throughout in Husserl perception is perception of things and dependent on objects that exist independent of human perceiver, and so he tries to bridge the gap between the subject and the object.
کلید واژه ها :
فلسفه غرب ◄ 1385 ◄ هوسرل ◄ پدیدار شناسی ◄ شهود ذوات ◄ التفات ◄ ادراک ◄ کنش و ماده آن,اصالت معنی استعلائی Husserl ◄ Phenomenology ◄ Intuition of essences ◄ Indulgence ◄ Perception
شهریور 1385
0
صفحه اول :
فصل اول :
فصل دوم :
فصل سوم :
فصل چهارم :
فصل پنجم :
فصل ششم :