ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.85.167.119
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
مقایسه میزان یادگیری سازمانی در باشگاه های ورزشی شهر اصفهان بر اساس استاندارد ایزو 9000
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1391
زبان :
Persian
شماره سند :
9492
موضوع :
تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی
پژوهشگر :
زهرا نوری
توصیفگر لاتین :
Organizational learning ? Athletic club ? Iso 9000 standard
توصیفگر فارسی :
یادگیری سازمانی ◄ باشگاه ورزشی ◄ استاندارد ایزو 9000 ◄ پرسشنامه یادگیری سازمانی گومژ و همکاران
دانشکده :
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
محمد سلطان حسینی
استاد مشاور :
مسعود نادریان جهرمی
سال دفاع :
1391
شماره رکورد :
9492
شماره راهنما :
SPO2 312
فهرست :
فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول: کلیات پژوهش1 - 1 - مقدمه 11 -2 - بیان مساله 31 - 3 - اهمیت و ضرورت 61 - 4 - اهداف پژوهش 81- 5 - فرضیه های پژوهش 91 – 6 - تعاریف نظری و عملیاتی واژگان 9 فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش2 - 1 - مقدمه 132 – 2 - قسمت اول: استاندارد و ایزو 142 – 3 - قسمت دوم : یادگیری سازمانی 41 2 - 3- 1 - پیشینه یادگیری سازمانی 41 2 - 3- 2 - مفاهیم و تعاریف یادگیری سازمانی 42 2 - 3- 5 - ابعاد یادگیری سازمانی 46 2 - 3- 6 - انواع یادگیری سازمانی 50 2 - 3- 7 - یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 52 2 – 4 - بررسی تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش 65 2 - 4- 1 - پژوهش های داخلی 65 2 - 4- 2 - پژوهش های خارجی 692 – 5 - جمع بندی 71فصل سوم : روش شناسی تحقیق3 – 1 – مقدمه 733 – 2 - روش پژوهش 743 – 3 - جامعه آماری 743 – 4 - حجم نمونه و روش نمونه گیری 753 – 5 - ابزارهای پژوهش 753 – 6 - روایی پرسشنامه 763 – 7 - پایایی پرسشنامه 763 – 8 - روش جمع آوری داده ها 77 صفحه 3 – 9 - روش ها آماری تجزیه و تحلیل داده ها 77فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها4 – 1 - مقدمه 784 – 2 - بررسی ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه 794 – 3 - یافته های توصیفی پژوهش 81 4 – 4 - یافته های استنباطی پژوهش 864 – 5 - یافته های جانبی براساس ویژگی های جمعیت شناختی 92فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری5 – 1 - مقدمه 945 – 2 - بحث و نتیجه گیری 955 – 3 - پیشنهادهای کاربردی 1005 – 4 - پیشنهادهای پژوهشی 1015 – 5 - محدودیت های پژوهش 102پیوست . پرسشنامه یادگیری سازمانی 103منابع 105
چکیده :
چکیده با توجه به توسعه دانش و فناوری در دنیای امروز، سازمان ها باید سریعتر یادگرفته و به سرعت خود را با تغییرات محیطی انطباق دهند. در غیر این صورت ، دوام و بقا نخواهند یافت. هدف از این تحقیق، مقایسه میزان یادگیری سازمانی در باشگاه های ورزشی شهر اصفهان براساس استقرار استاندارد ایزو 9000 بود. روش پژوهش توصیفی پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام شد . جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان 4 باشگاه ورزشی شهراصفهان - فولاد مبارکه سپاهان ، ذوب آهن ( دارای گواهینامه استاندارد ایزو 9000) و فولاد ماهان، گیتی پسند ( فاقد گواهینامه استاندارد ایزو 9000)- که تعداد آن ها جمعا 270 نفر بود.نمونه گیری این پژوهش در زمستان 1390 انجام شده است. روش نمونه گیری در این پژوهش دردسترس بود. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجیس و مورگان، 159 نفر انتخاب شد و به همین میزان پرسشنامه توزیع گردید. اما پرسشنامه های برگشتی 142 عدد بود و بر همین اساس تجزیه و تحلیل آماری انجام شد. روش گردآوری اطلاعات، استفاده از پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی گومژ وهمکاران می باشد که توسط 16 سوال، 4 قابلیت یادگیری سازمانی را اندازه گیری می کند. این 4 قابلیت عبارتند از : تعهد مدیریت ، دید سیستمی ، انتقال و یکپارچه سازی دانش، فضای باز و آزمایشگری. روایی این پرسشنامه، مورد تایید کارشناسان قرار گرفته است و پایایی آن نیز، 70/0 محاسبه گردید.روش های آماری مورد استفاده در این پژوهش، آمار توصیفی شامل فراوانی ، درصد، میانگین ، انحراف معیار و واریانس و آمار استنباطی شامل آزمون tمستقل، آزمون فریدمن و تحلیل واریانس چندمتغیره(مانوا) بوده است.یافته ها نشان داد که بین میزان یادگیری سازمانی در باشگاه های ورزشی دارا و فاقد ایزو 9000 تفاوت معنا داری وجود دارد ( 99/3= t و 05/0 = α). میزان یادگیری سازمانی باشگاه های ورزشی دارای ایزو 9000 ، بیشتر از باشگاه های ورزشی فاقد ایزو 9000 بود. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که در باشگاه های ورزشی دارای ایزو، توجه بیشتری به مباحث یادگیری و حمایت از تفکرات جدید و خلاقانه شده است. واژه های کلیدی : یادگیری سازمانی- استاندارد ایزو 9000- باشگاه ورزشی.
چکیده انگلیسی :
Abstract Today, according to development of knowledge and technology, organizations should learn more quickly and they should be able to adapt themselves with environmental changes, in order to continue their existence. The purpose of the current study was to compare the rate of organizational learning in sport clubs in Isfahan according to ISO 9000 standard. The research methods was descriptive-survey. The study population involved all the staffs (N=270) in 4 sport clubs in Isfahan-Foolad mobarakeh sepahan, Zobahan (with ISO 9000), Foolad mahan and Gitipasand (without ISO 9000).Available sampling was applied in winter season of 1390.Statisic sample involved 159 (n=159),that was selected according to Kerjis and Morgan table.150 questionnaires were distributed, and 142 questionnaire were found valid and measurable. Gomez et al’s standard questionnaire for organizational learning that included 16 questions was applied to measure four organizational learning competencies. These 4 competencies involved: management commitment, systemic view, transferring and integrating of knowledge, open and experimental situations. The validity of questionnaire was verified by experts, and the reliability was found to be 0/70. Descriptive and inferential statistics used in current study were: ferequency, percentage, mean, standard deviation, variance (descriptive),and independent t-test , freedman test, multi-variable variance analysis (MANOVA) (Inferential).Finding showed that there is a significant differences between organizational learning in sport clubs with ISO 9000 , and sport clubs without ISO 9000 (α= 0/05 , t=3/99). The rate of organizational learning of sport clubs with ISO 9000, was more than organizational learning of sport clubs without ISO 9000. The research findings also showed that the sport clubs with ISO 9000 have had more consideration for organizational learning, and they have paid more attention to supporting new and innovative thinking. Keywords: Organizational learning, ISO 9000 standard, Sport club
کلید واژه ها :
یادگیری سازمانی ◄ باشگاه ورزشی ◄ استاندارد ایزو 9000 ◄ پرسشنامه یادگیری سازمانی گومژ و همکاران,Organizational learning ◄ Athletic club ◄ Iso 9000 standard
1391
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Physical Education and Sport Science Department of Sport Management M.A. Thesis Comparison rate of organizational learning in sport clubs in Isfahan according to the ISO 9000 standard Supervisor: Dr. Mohammad Soltan Hoseinei Advisor: Dr.Masoud Naderian By: Zahra Nouri October 2012
فصل اول :
1-12
فصل دوم :
13-72
فصل سوم :
73-77
فصل چهارم :
78-93
فصل پنجم :
94-116
فصل ششم :