ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
جمعه 10 فرودرین 1403
|
3.239.52.235
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
عنوان :
ارزیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان براساس استاندارد بین المللی ایزو 10015
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1392
زبان :
Persian
شماره سند :
10927
موضوع :
تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی
پژوهشگر :
زهرا طاهری
توصیفگر لاتین :
: Education ? Service training ? ISO 10015 standard ? provience sport and adolescent Org
توصیفگر فارسی :
آموزش ◄ آموزش ضمن خدمت ◄ استاندارد ایزو 10015 ◄ اداره ورزش و جوانان
دانشکده :
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
محمد سلطان حسینی
استاد مشاور :
آرش شاهین
سال دفاع :
1392
شماره رکورد :
10927
شماره راهنما :
SPO2 380
فهرست :
فهرست مطالبصفحه عنوانفصل اول: کلیات پژوهش1-1- مقدمه 11-2- بیان مسأله 23-1- اهمیت و ضرورت 51-4- اهداف تحقیق 61-4-1- هدف کلی این طرح 61-4-2- اهداف جزیی طرح 61-5- سؤالهای تحقیق 71-6- تعریف واژه ها و اصطلاحات 71-6-1- تعریف نظری 71-6-2- تعاریف عملیاتی 9فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش 2-1- مقدمه 102-2- بخش اول- آموزش ضمن خدمت 112-2-1- نقش آموزش در بهسازی منابع انسانی در سازمان ها 112-2-2- اهمیت و ضرورت آموزش در سازمان 112-2-3- دلایل نیاز به آموزش های سازمانی 13 2-1-4- تعریف آموزش 152-1-5- آموزش ضمن خدمت 152-2-5-1- مفهوم آموزش ضمن خدمت 152-2-5-2- هدف و فلسفه آموزش ضمن خدمت 162-2-5-3- فواید آموزش ضمن خدمت 172-2-5-4- اصول آموزش ضمن خدمت 172-2-5-5- انواع آموزش های ضمن خدمت 182-2-5-6- آموزش ضمن خدمت در ایران 19 2-2-5-7- مدل های گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش 202-2-5-8- مفهوم نیاز آموزشی 232-2-5-9- مفهوم نیاز 232-2-5-10- طبقه بندی نیازها 23صفحه عنوان2-2-5-11- دلایل تعیین نیاز های آموزشی 242-2-5-12- نیاز سنجی 242-2-5-13- اصول نیاز سنجی آموزش 252-2-5-14- الگوهای نیاز سنجی آموزشی 262-1-5-17- طراحی و برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت 282-2-5-18- اجرای برنامه های آموزش ضمن خدمت 302-2-5-19- الگوهای مختلف اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت 31 2-2-5-20- ارزشیابی 33 2-2-5-21- رویکردهای مختلف ارزشیابی آموزشی 34 2-1-5-22- الگوهای مختلف ارزشیابی ها ی آموزشی 35 2-3- بخش دوم : استاندارد بین المللی ایزو 10015 362-3-1- کیفیت و تاریخچه استاندارد و استاندارد بین المللی ایزو 10015 362-3-1-1- مفهوم کیفیت 362 -3-1-2- تعریف، مفهوم و انواع استاندارد 372-3-1-3- سازمان بین المللی استاندارد 382-3-1-4- تاریخچه استاندارد در ایران 392-3-1-5- استاندارد ایزو 9000 402-3-1-5-1- سری استاندارد های ایزو 9000 402-3-1-6- ایزو و نقش آن در آموزش 412-4- معرفی استاندارد ایزو 10015 422-4-1- استاندارد ایزو 10015: راه حلی کیفی در آموزش 422-4-2- استاندارد آموزشی ایزو 10015 442-4-3- مدیریت کیفیت – راهنمایی هایی برای آموزش 452-4-3-1- آموزش: یک فرآیند چهار مرحله ای 462-4-3-2- تعیین نیازهای آموزشی 472-4-3-2-1- تعیین نیازهای سازمان 472-3-3-2-2- تعیین، تجزیه و تحلیل الزامات مربوط به شایستگی 472-4-3-2-3- بازنگری شایستگی 482-4-3-2-4- تعیین فاصله های مربوط به شایستگی 482-4-3-2-5- شناسایی راه حل های رفع اختلاف مربوط به شایستگی 482-4-3-2-6- تعیین مشخصه های نیازهای آموزشی 48صفحه عنوان2-4-3-3- طراحی و برنامه ریزی آموزش 482-4-3-3-1- تعیین محدودیتها 492-4-3-3-2- روش های آموزش و معیارهای انتخاب 492-4-3-3-3- مشخصات مربوط به طرح آموزش 492-4-3-3-4- انتخاب پیمانکار آموزشی 502-3-3-4- اجرای آموزش 502-4-3-4-1- پشتیبانی قبل از آموزش 502-4-3-4-2- پشتیبانی در حین آموزش 512-4-3-4-3- پشتیبانی پس از پایان آموزش 512-4-3-5- ارزشیابی نتایج آموزش 512-4-3-5-1- گردآوری داده ها و تهیه گزارش ارزشیابی 512-4-3-5-2- پایش و بهبود فرآیند آموزش 522-4-3-5-3- اعتباربخشی فرآیند آموزش 522-5- بخش سوم- مروری بر تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق 532-5-1- تحقیقات داخلی 532-5-2- تحقیقات خارجی 60فصل سوم: روش شناسی تحقیق 3-1- مقدمه 653-2- نوع و روش تحقیق 663-3- جامعه آماری 663-4- روش نمونه گیری و حجم نمونه 663-5- روش های جمع آوری داده ها و ابزارهای پژوهش 663-6- روایی پرسشنامه 673-7- پایایی پرسشنامه 673-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 68فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها4-1- مقدمه 694-2- یافته های توصیفی 704-2-1- توزیع فراوانی متغیر جنسیت در نمونه 70صفحه عنوان4-2-2- توزیع متغیر سن در نمونه 704-2-3- توزیع فراوانی متغیر وضعیت تأهل در نمونه 714-2-4- توزیع متغیر میزان تحصیلات در نمونه 724-2-5- توزیع فراوانی متغیر رشته تحصیلی در نمونه 724-2-6- توزیع فراوانی متغیر سابقه کار در نمونه 724-2-7- توزیع فراوانی متغیر سابقه کار در اداره در نمونه 734-2-8- توزیع فراوانی متغیر نوع مسئولیت در نمونه 744-2-9- توزیع فراوانی متغیر نوع استخدام در نمونه 744-2-10- توزیع فراوانی متغیر واحد محل خدمت در نمونه 754-2-11- توزیع فراوانی متغیر شرکت در دوره های آموزشی سال گذشته در نمونه 754-2-12- توزیع فراوانی متغیر ساعت آموزشی گذرانده در نمونه 764-3- یافتههای توصیفی پرسشنامه 774-3-1- بررسی توصیفی گویه های مربوط به مؤلفه نیازسنجی آموزشی 774-3-2- بررسی توصیفی گویه های مربوط به مؤلفه طراحی و برنامه ریزی آموزش 784-3-3-بررسی توصیفی گویه های مربوط به مؤلفه اجرای برنامه ریزی آموزش 794-3-4- بررسی توصیفی گویه های مربوط به مؤلفه ارزیابی برنامه های آموزشی 804-3-5- ارزیابی ابعاد برنامههای آموزشی ضمن خدمت از دید کارمندان و مدیران 814-4- آمار استنباطی 824-4-1- بررسی نرمال بودن داده ها 824-4-2- تجزیه و تحلیل سؤالات 824-5- سایر یافته ها 934-5-1- رتبهبندی مؤلفه های برنامههای آموزش ضمن خدمت 93فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری5-1- خلاصه تحقیق 945-2- بحث و نتیجه گیری 955-2-1- نتایج آمار توصیفی 955-2-2- آمار استنباطی 965-3- پیشنهاد های کاربردی 1025-4- پیشنهاد های پژوهشی 1025-5- محدودیت های پژوهش 103صفحه عنوانمنابع 104پیوستها 111
چکیده :
چکیده هدف از این تحقیق، ارزیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بر اساس استاندارد ایزو 10015 بود. روش پژوهش توصیفی پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در سال 1392 که تعداد آنها جمعا 120 نفر بود. روش نمونه گیری این پژوهش نمونه گیری تصادفی بود. حجم آماری با استفاده از جدول کرجیس و مورگان، 92 نفر انتخاب شد و به همین میزان پرسشنامه توزیع گردید. اما پرسشنامه های برگشتی 88 عدد بود و بر همین اساس تجزیه و تحلیل آماری انجام شد.روش گردآوری اطلاعات، استفاده از پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی برنامه های آموزشی براساس استاندارد ایزو 10015 می باشد که توسط 46 سوال 4 مولفه برنامههای آموزشی را اندازه گیری می کند. این 4 مولفه عبارتند از: نیازسنجی آموزشی، طراحی و برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی. روایی پرسشنامه مورد تأیید کارشناسان قرار گرفته است و مقدار پایایی نیز براساس آلفای کرونباخ برای پرسشنامه 95/. به دست آمده است. روش های آماری مورد استفاده در این پژوهش، آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی شامل آزمون t تک نمونه ای، t مستقل، تحلیل واریانس( آنوا) و آزمون فریدمن بوده است. یافته ها نشان داد که میانگین پاسخ های مدیران نسبت به 4 مولفه یاد شده، بیش تر از حد متوسط بوده است. اما میانگین پاسخ های کارکنان نسبت به 4 مولفه ذکر شده، در دو بعد نیازسنجی و طراحی و برنامه ریزی آموزش بیش تر از حد متوسط و در دو بعد اجرا و ارزیابی آموزش در حد متوسط بوده است. همچنین بین میانگین نظرات مدیران و کارکنان در دو بعد طراحی و اجرای برنامه های آموزشی تفاوت معناداری وجود داشت. لازم به ذکر است که هیچ تفاوتی بین نظر مدیران و کارکنان ، با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی وجود ندارد. واژگان کلیدی: آموزش، آموزش ضمن خدمت ، استاندارد ایزو 10015، اداره ورزش و جوانان .
چکیده انگلیسی :
Abstract The aim of this study was to evaluation of training programs of managers and staffs bassed on ISO 10015 at Esfahan provience sport and adolescent Org. The research method was descriptive – survey. The study population involved all the managers and staffs of Esfahan provience sport and adolescent Org (N= 120). Static sample involved 92(n= 92), that was selected according to Kerjeas and Morgan table(1970). 92 questionnaires were distributed, and 88 questionnaire were found valid and measurable. Information were collected from the researcher made questionnaire based on ISO 10015 international standard that included 46 questions was applied to measure 4 dimension of training programs. These 4 dimensions involved: need assessment, designing and planning training, providing for training and evaluating the outcome of training.The validity of questionnaire was vertified by experts, and reliability was found ./95. Descriptive and inferential statistics used in current study were: ferequency, percentage, mean, standard deviation and one sample t-test, independent t-test, one-way ANOVA and friedman test. Finding showed that answers of managers about 4 dimensions of training programs were more than average but answers of staffs about need assessment and designing training were more than the average, and in providing dimension were less than the average and in evaluating dimension were moderate. Also, there is a significant differences between the average answers of managers and staffs in designing and providing dimension. There was no significant difference between population recognition variables. Keywords: Education, Service training, ISO 10015 standard, provience sport and adolescent Org.
کلید واژه ها :
آموزش ◄ آموزش ضمن خدمت ◄ استاندارد ایزو 10015 ◄ اداره ورزش و جوانان,: Education ◄ Service training ◄ ISO 10015 standard ◄ provience sport and adolescent Org
1392
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of Physical Education and Sport Science Department of Sport Management M.A. Thesis Evaluation of Training Programs of Managers and Staffs Bassed on ISO 10015 at Esfahan Provience Sport and Adolescent Org. Supervisor: Dr. Mohammad Soltan Hoseini Advisor: Dr. Arash Shahin By: Zahra Taheri October 2013
فصل اول :
1-9
فصل دوم :
10-64
فصل سوم :
65-68
فصل چهارم :
69-93
فصل پنجم :
94-116
فصل ششم :