ورود کاربران دانشگاهی
ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)
کاربر مهمان
سپندا
سه شنبه 10 تیر 1404
|
216.73.216.49
:Your IP
س
امانه
پ
ایان
ن
امه های
د
انشگاه
ا
صفهان (
سپندا
)
صفحه اول(جستجو)
مرور موضوعی
پرسش های متداول و راهنما
سامانه تطبیق پایان نامه با شیوه نامه
تماس با ما
(0)
جزئیات پایان نامه
عنوان :
اثر بازی های اکتشافی بر یادگیری مهارت های اجتماعی – هیجانی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی
انتشارات :
دانشگاه اصفهان
سال :
1392
زبان :
Persian
شماره سند :
11066
موضوع :
تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش رفتار حرکتی
پژوهشگر :
محمد بابایی
توصیفگر لاتین :
Social – Emotional learning , exploring game , Task articulation , Peer Relationship , Self - regulation
توصیفگر فارسی :
بازی های اکتشافی ? یادگیری اجتماعی – هیجانی ? خودتنظیمی ? روابط همسالان ? سازماندهی تکلیف
دانشکده :
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه تربیت بدنی و
مقطع :
کارشناسی ارشد
استاد راهنما :
مریم نزاکت الحسینی
استاد مشاور :
احمد عابدی
سال دفاع :
1392
شماره رکورد :
11066
شماره راهنما :
SPO2 390
فهرست :
فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول: شرح و بیان مساله پژوهشی 1-1-مقدمه 11-2-بیان مساله 2 1-3-ضرورت واهمیت پژوهش اهداف پژوهش 51-4- هدف کلی 61-4-1. اهداف احتصاصی 61-4-2 فرضیه های پژوهش 61-5. محدودیت های پژوهش 71-5-1. محدودیت های محقق خواسته 71-5-2. محدودیت های اجتناب ناپذیر 71-6-تعاریف واژه ها واصطلاحات 71-6-1. تعاریف نظری 71-6-2. تعاریف عملیاتی 7فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش 2-1. مقدمه 9 2-2. آشنایی با برخی مفاهیم 92-2-1. هوش هیجانی 92-2-2. ظهور مفهوم هوش هیجانی 102-2-3. هوش کلی و هوش هیجانی 112-2-4. تعاریف هوش هیجانی 122-2-5. دیدگاه های موجود در باب هوش هیجانی 142-2-5-1. دیدگاه توانایی( پردازش اطلاعات) 142-2-5-2. دیدگاه ترکیبی هوش هیجانی 142-2-6. مفهوم هوش هیجانی از دیدگاه بار – ان 152-2-7. خرده مقیاس های هوش هیجانی بار – ان 152-2-8. مفهوم هوش هیجانی از دیدگاه گلمن، بویاتزیس و ری 182-2-9. شاخص های هوش هیجانی 192-2-10. ابعاد تاثیر پذیر از هوش هیجانی 192-2-11. آموزش هوش هیجانی 20عنوان صفحه 2-3. یادگیری اجتماعی – هیجانی 212-3-1. تعریف یادگیری اجتماعی - هیجانی 212-3-2. ویژگی های یادگیری اجتماعی – هیجانی 212-3-3. فواید یادگیری اجتماعی – هیجانی 212-4. بازی 222-4-1. تعریف بازی 222-4-2. پیشینه بازی 232-4-3. نظریه های بازی 242-4-3-1. نظریه های کلاسیک بازی 242-4-3-2. نظریه های معاصر 242-4-4. طبقه بندی بازی 262-4-4-1. طبقه بندی پرز 262-4-4-2. طبقه بندی شارلوت بوهلر 262-4-4-3. طبقه بندی پیاژه 262-4-5. بازی های اکتشافی 272-4-5-1. تعریف بازی های اکتشافی 272-4-5-2. قواعد بازی های اکتشافی 282-4-5-3. تجزیه وتحلیل بازی های اکتشافی در فرایند یادگیری 282-5. پیشینه پژوهش 292-5-1. پژوهش های داخلی 292-5-2. پژوهش های خارجی 312-6. جمع بندی 33فصل سوم: روش شناسی پژوهش 3-1. مقدمه 343-2. روش تحقیق 343-3. جامعه آماری 343-4. حجم نمونه و روش نمونه گیری 353-5. متغیر های پژوهش 353-6. ابزار پژوهش 353-6-1. پرسشنامه یادگیری اجتماعی – هیجانی (کرین و همکاران) 353-6-2. پایایی پرسشنامه 36عنوان صفحه 3-6-3. روایی پرسشنامه 363-7. شیوه اجرای پژوهش 363-8. برنامه مداخله 373-9. رویکرد پژوهشگر در اجرای مداخله 383-10. روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش 38فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها 4-1. مقدمه 394-2. نتایج توصیفی 394-3. یافت های استنباطی 40فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 5-1. مقدمه 465-2خلاصه ای از بیان مساله و روش اجرای پژوهش 465-3یافته ها به طور کلی و به تفکیک اهداف پژوهش 475-4. بحث و نتیجه گیری و مقایسه یافته های همخوان و نا همخوان 485-5. پیشنهادهای عملی برخواسته از پژوهش 525-6. پیشنهادهای پژوهشی برای پژوهشگران دیگر 52منابع و مآخذ 54پیوست ها 58
چکیده :
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی بازی های اکتشافی بر یادگیری اجتماعی – هیجانی دانش آموزان مدارس ابتدایی می باشد. پژوهش از نوع نیمه تجربی بوده و بر روی 50 نفر از دانش آموزان 6 تا 12 سال در شهر دستناء در استان چهارمحال و بختیاری به انجام رسید. شرکت کنندگان در پژوهش به صورت در دسترس و هدفمند انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش 12 هفته بازی های اکتشافی را در ساعات درس تربیت بدنی به انجام رسانده و در این مدت گروه کنترل فعالیت های معمول ساعات درس تربیت بدنی را به انجام می رساندند. از هر دو گروه حاضر در پژوهش پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه یادگیری اجتماعی – هیجانی کرین و همکاران (2009) بود که برای جمع آوری داده های پژوهش از آن استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل آماری از آزمون تحلیل واریانس بین گروهی با اندازه گیری مکرر (05/0= ?) استفاده گردید. اختلاف معنی داری در یادگیری اجتماعی – هیجانی بین گروه های تجربی و کنترل در پیش آزمون و پس آزمون مشاهده گردید. نتایج نشان داد که 12 هفته بازی های اکتشافی اثر معنی داری بر یادگیری اجتماعی – هیجانی (سازماندهی تکلیف، روابط همسالان، خودتنظیمی) دانش آموزان داشته است بنابراین به نظر می رسد که بازی های اکتشافی می توانند به عنوان یک روش تمرینی مناسب جهت بهبود و پیشبرد یادگیری اجتماعی – هیجانی دانش آموزان مدارس ابتدایی مورد استفاده قرار گیرند. واژگان کلیدی: بازی های اکتشافی، یادگیری اجتماعی – هیجانی، خودتنظیمی، روابط همسالان، سازماندهی تکلیف
چکیده انگلیسی :
Abstract The purpose of the present study was to investigate the effect of exploring games on social-emotional learning in male primary school students. A quasi-experimental study was conducted on a number of 50 students aged between 6 and 12 years old in Dasstena, Chaharmahal-Bakhtiari Province. The participants were selected through convenience sampling and were randomly assigned to experimental and control groups. The experimental group received 12 weeks of exploring games; however, the control group performed their routine physical activities in their PE classes. Both groups participated in a pre-test and post-test. Coryne and et al (2009) Questionnaire was used to collect the data. A between groups ANOVA with repeated measures (?=0/05) was used to analyze the collected data. A significant difference was found between the experimental and control groups in pre-test and post-test (p< .05) in social-emotional learning. The results showed that 12 weeks of exploring games had a significant effect on social-emotiona skills (Task articulation, peer relationship, self-regulation.). Therefore, it can be concluded that exploring games can be an appropriate training method to help improving social-emotional skills in primary school students. Keywords: Social – Emotional learning, exploring game, Task articulation, Peer Relationship, Self - regulation
کلید واژه ها :
بازی های اکتشافی ? یادگیری اجتماعی – هیجانی ? خودتنظیمی ? روابط همسالان ? سازماندهی تکلیف,Social – Emotional learning , exploring game , Task articulation , Peer Relationship , Self - regulation
1392
0
صفحه اول :
University of Isfahan Faculty of physical Education & sport sciences Departman of Motor Behavior M.A.Thesis The Effect of Exploring Games on Social Emotional Learning in Male Primary School Students. Supervisor: Dr. Maryam Nezakat Alhoseini Advisor: Dr. Ahmad Abedi By: Mohammad Babaei Octobr 2013
فصل اول :
1-8
فصل دوم :
9-33
فصل سوم :
34-38
فصل چهارم :
39-45
فصل پنجم :
46-67
فصل ششم :