• ورود کاربران دانشگاهی

  • ثبت نام(مطالعه آنلاین پایان نامه ها)

  • سپندا

    کاربر مهمان
    شنبه 3 خرداد 1404| 18.97.9.173 :Your IP
    سامانه پایان نامه های دانشگاه اصفهان (سپندا)



    عنوان :
    بررسی عوامل پیش بینی كننده استخدام پذیری دانشجویان دانشگاه اصفهان
    انتشارات : دانشگاه اصفهان
    سال :1395
    زبان : Persian
    شماره سند : 14577
    موضوع :مشاوره شغلی
    پژوهشگر : سهیلا بابایی
    توصیفگر لاتین : Employability ? Proactive personality ? Career development ? Optimism ? Emotional self-efficacy ? Career adaptability
    توصیفگر فارسی : استخدام پذیری ◄ شخصیت پویا ◄ خودكارآمدی هیجانی ◄ خوش بینی ◄ عزت نفس ◄ رشد ◄ انطباق پذیری مسیرشغلی
    دانشکده : علوم تربیتی و روانشناسی، گروه مشاوره
    مقطع : كارشناسی ارشد

    استاد راهنما : احمد صادقی
    استاد مشاور :
    سال دفاع :
    شماره رکورد : 14577
    شماره راهنما : COU2 246
    فهرست : <\br>فهرست مطالب<\br>عنوان صفحه<\br><\br>فصل اول: کلیات پژوهش<\br>1-1مقدمه 1<\br>1- 2 بیان مسئله 2<\br>1-3 اهمیت پژوهش 5<\br>1-4 اهداف اصلی تحقیق 6<\br>2-4 اهداف فرعی تحقیق 6<\br>1-5سوال‌ اصلی تحقیق 6<\br>1-5-1سوالات فرعی تحقیق 7<\br>1-6تعریف اصطلاحات 7<\br>1-6-1 استخدام¬پذیری 7<\br>1-6-2 شخصیت پویا 7<\br>1-6-3 انطباق¬پذیری مسیر شغلی 8<\br>1-6-4 خودکارآمدی هیجانی 8<\br>1-6-5 شخصیت 8<\br>1-6-6عزت نفس 9<\br>1-6-7خوش¬بینی 9<\br>1-6-8 رشد مسیر شغلی 9<\br>فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش<\br>2-1 بخش اول: مبانی نظری 11 <\br>2-1-1 تعریف استخدام¬پذیری 11<\br>2-1-2 سیر تکاملی مفهوم استخدام¬پذیری 18<\br>2-1-3 مدلهای استخدام¬پذیری 21<\br>2-1-3-1 مدل پول و سی ول 21<\br>2-1-3-2 مدل فرییر و لوک سلز 25<\br>2-1-3-3 مدل وندر هیجدی و وندر هیجدن 28<\br>2-1-3-4 مدل کلایت من و ات 30<\br>2-1-3-5 مدل دیگریپ و همکاران 30<\br>2-1-3-6 مدل فوگیت و همکاران 30<\br>2-1-4 خلاصه و مقایسه مدل¬های استخدام¬پذیری 32<\br>2-1-5 عوامل موثر بر استخدام¬پذیری 33<\br>2-1-5-1 شخصیت پویا و استخدام¬پذیری 33<\br>عنوان صفحه<\br>2-1-5-1-1 الگوی کرانت از رفتار پویا 34<\br>2-1-5-2 انطباق پذیری و استخدام¬پذیری 35<\br>2-1-5-2-1 ابعاد انطباقپذیری 36<\br>2-1-5-2-1-1 دغدغه مسیرشغلی 36<\br>2-1-5-2-1-2 کنترل مسیرشغلی 37<\br>2-1-5-2-1-3کنجکاوی 37<\br>2-1-5-2-1-4اعتماد مسیرشغلی 38<\br>2-1-5-3 خودکارآمدی هیجانی و استخدام¬پذیری 39<\br>2-1-5-4 شخصیت و استخدام¬پذیری 40<\br>2-1-5-5 عزت نفس و استخدام¬پذیری 43<\br>2-1-5-6 خوش¬بینی و استخدام¬پذیری 43<\br>2-1-5-6-1انواع خوش¬بینی 44<\br>2-1-5-7 رشد مسیرشغلی و استخدام¬پذیری 45<\br>2-1-5-7-1 نظریه¬های رشد مسیرشغلی 46<\br>2-1-6 سایر عوامل مؤثر بر استخدام¬پذیری 47<\br>2-1-6-1 جهت¬گیری استخدام¬پذیری 47<\br>2-1-6-2 سرمایه¬ انسانی 48 <\br>2-1-6-3 هویت مسیرشغلی 48<\br>2-1-6-4 فرصت کاری 48<\br>2-1-6-5 عوامل سازمانی 49<\br>2-1-7 پیامدهای استخدام¬پذیری 49<\br>2-1-7-1 رضایت مسیرشغلی 49<\br>2-1-7-2 شخصیت پویا، جستجوی شغل و ذهنیت بی حد و مرز 49<\br>2-1-7-3 تعهدات موثر سازمانی 49<\br>2-1-7-4 بهزیستی و سلامت روان 50<\br>2-1-7-5 خودکارآمدی 50<\br>2-1-8 سایر عوامل مرتبط با استخدام¬پذیری 51<\br>2-1-9 عوامل موثر و نتایج استخدام¬پذیری دانشجویان 52<\br>2-2 پیشینه پژوهشی 55<\br>2-2-1 پژوهش¬های داخلی مرتبط با استخدام¬پذیری 55<\br>2-2-2 پژوهش¬های خارجی مرتبط با استخدام¬پذیری 55<\br>2-3 خلاصه و جمع بندی 63<\br>فصل سوم :‌روش پژوهش<\br>3-1 روش پژوهش 65<\br>3-2 جامعه آماری 65<\br>3-3 نمونه و روش نمونه گیری 67<\br>3-4 ابزار پژوهش 68<\br>3-4-1 پرسشنامه استخدام پذیری 68<\br>3-4-2 پرسشنامه شخصیت پویا 69<\br>3-4-3 پرسشنامه انطباق پذیری مسیرشغلی 69<\br>3-4-4 پرسشنامه خود کارامدی هیجانی 70<\br>3-4-5 پرسشنامه شخصیتی نئو 70<\br>3-4-6 پرسشنامه عزت نفس 71<\br>3-4-7 پرسشنامه خوش¬بینی 71<\br>3-4-8 پرسشنامه رشد مسیرشغلی 71<\br>3-5 شیوه تجزیه تحلیل آماری 72<\br>فصل چهارم : یافته های پژوهش<\br>4-1 تحلیل دادهها 73<\br>4-2یافته¬های توصیفی 73<\br>4-3 یافته¬های تحلیلی 75<\br>4-3-1سوال اصلی اول 75<\br>4-3-2سوال اصلی دوم 78<\br>4-3-2-1 سوالات فرعی 84<\br>4-3-2-1-1 عوامل پیش¬بینی کننده یادگیری در رشد مسیرشغلی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 84<\br>4-3-2-1-2 عوامل پیش¬بینی کننده تجربه شغلی و زندگی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 87<\br>4-3-2-1-3 عوامل پیش¬بینی کننده مهارت¬ها، خرد و دانش موضوعی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 91<\br>4-3-2-1-4 عوامل پیش¬بینی کننده مهارت¬های کلی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 95<\br>4-3-2-1-5 عوامل پیش¬بینی کننده هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 100<\br>4-4 خلاصه وجمع بندی 104<\br>فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری <\br>5-1 خلاصه پژوهش 105<\br>5-2 بحث و نتیجه گیری 106<\br>5-2-1سوال اصلی اول 106<\br>5-2-2سوال اصلی دوم 109<\br>5-2-3سوال فرعی 113<\br>5-2-3-1عوامل پیش¬بینی کننده یادگیری در رشد مسیرشغلی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 113<\br>5-2-3-2عوامل پیش¬بینی کننده تجربه شغلی و زندگی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 114<\br>5-2-3-3عوامل پیش¬بینی کننده مهارت¬ها، خرد و دانش موضوعی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 117<\br>عنوان صفحه<\br>5-2-3-4 عوامل پیش¬بینی کننده مهارت¬های کلی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 118<\br>5-2-3-5 عوامل پیش¬بینی کننده هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه اصفهان چیست؟ 121<\br>5-3 محدودیت¬های پژوهش 123<\br>5-4 پیشنهادات 123<\br>5-4-1 پیشنهادات پژوهشی 123<\br>5-4-2- پیشنهادات کاربردی 123<\br>منابع و مآخذ 125 <\br>پیوست 1 : پرسشنامه استخدام¬پذیری 137<\br>پیوست 2 : پرسشنامه شخصیت پویا 138<\br>پیوست 3 : پرسشنامه انطباق¬پذیری مسیرشغلی 139<\br>پیوست 4 : پرسشنامه خودکارآمدی هیجانی 140<\br>پیوست 5 : پرسشنامه شخصیت نئو 141<\br>پیوست6 : پرسشنامه عزت نفس 144<\br>پیوست 7 : پرسشنامه خوش¬بینی 145<\br>پیوست 8 : پرسشنامه رشد مسیرشغلی 146<\br><\br>
    چکیده :
    چکیده هدف از این پژوهش بررسی عوامل پیش¬بینی کننده استخدام-پذیری دانشجویان دانشگاه اصفهان با استفاده از روش آماری همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشجویان سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 95-94 بود¬ند. از این تعداد 368 نفر (138 پسر و 230 دختر) به روش نمونه گیری تصادفی طبقه¬ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه¬های استخدام¬پذیری، شخصیت پویا، خودکارآمدی هیجانی، شخصیت نئو، خوش¬بینی، عزت نفس، انطباق¬پذیری مسیرشغلی و رشد مسیرشغلی بود. طرح پژوهشی توصیفی- همبستگی بود. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که 78% از واریانس استخدام¬پذیری توسط عوامل شخصیت پویا، رشد مسیرشغلی، روان¬رنجوری، انطباق¬پذیری مسیرشغلی و برون¬گرایی پیش¬بینی شد. رشد مسیرشغلی، شخصیت پویا و خودکارآمدی هیجانی 67% از واریانس یادگیری در رشد مسیر شغلی را بیان کرد. رشد مسیرشغلی، روان¬رنجوری، شخصیت پویا، خوش¬بینی و توافق¬پذیری52% از واریانس تجربه شغلی و زندگی را پیش¬بینی کرد. انطباق¬پذیری مسیرشغلی، روان-رنجوری، رشد مسیرشغلی و تجربه¬گرایی 42% از واریانس میزان مهارت¬ها، خرد و دانش موضوعی را تبیین کرد. شخصیت پویا، خودکارآمدی هیجانی، رشد مسیرشغلی، روان¬رنجوری، تجربه¬گرایی، برون¬گرایی و انطباق¬پذیری مسیرشغلی 72% از واریانس میزان مهارت¬های کلی را بیان کردند. خودکارآمدی هیجانی، توافق¬پذیری و شخصیت پویا، خوش¬بینی و عزت¬نفس 52% از واریانس هوش هیجانی را پیش¬بینی کردند. بنابراین می-توان نتیجه گرفت که برای افزایش استخدام¬پذیری باید روی ایجاد شخصیت پویا، افزایش رشد مسیرشغلی، کاهش روان-رنجوری، افزایش انطباق¬پذیری مسیرشغلی و افزایش برون-گرایی تمرکز شود. با توجه به اهمیت استخدام¬پذیری و متغییرهای پیش¬بینی کننده آن توصیه می¬شود این متغیرها به منظور افزایش استخدام¬پذیری در دانشگاه¬ها و مراکز مشاوره مورد اهتمام قرار گیرد. با توجه به اینکه این پژوهش بر روی دانشجویان دانشگاه اصفهان انجام شده است، باید در تعمیم نتایج به سایر جوامع احتیاط نمود. کلید واژه‌ها: استخدام¬پذیری، شخصیت پویا، خودکارآمدی هیجانی، خوش¬بینی، عزت¬نفس، رشد و انطباق¬پذیری مسیرشغلی

    چکیده انگلیسی :
    Abstract Employability at the present time has special significance for students, because of the loss of traditional career paths and specific model jobs during this period and the request for quick entry to the labor market. The aim of this study was to determine predictors of employability of students of Isfahan University. The participants were all of the bachelors, master and doctoral students of university of Isfahan in the 95-94 school year. 368 students (138 males and 230 females) have been selected with stratified random sampling method. The instruments included employability, Proactive personality, Emotional self–efficacy, Neo personality, Optimism, Self esteem, Career adaptability and Career development questionnaires. Data were analyzed with stepwise regression method by SPSS 16 software. The results showed that Proactive personality, career development, neuroticism, career adaptability and extraversion were expected 78% of the variance of employability. Given the importance of employability and predictive variables, it is recommended that these variables are to enhance employability be regarded as a priority in universities and counseling centers. Given that this study was conducted among the students of university of Isfahan, the results relate to this society, caution should be exercised in generalizing the results. Keywords: Employability, Proactive personality, Career development, Optimism, Emotional self–efficacy, Career adaptability.


    کلید واژه ها :
    Employability ◄ Proactive personality ◄ Career development ◄ Optimism ◄ Emotional self-efficacy ◄ Career adaptability , استخدام پذیری ◄ شخصیت پویا ◄ خودكارآمدی هیجانی ◄ خوش بینی ◄ عزت نفس ◄ رشد ◄ انطباق پذیری مسیرشغلی


    0

    صفحه اول : University of Isfahan Faculty of Educational Science and Psychology Department of Counseling M.A Thesis Investigating the Factors Antecedent University of Isfahan Student’s Employability Supervisor: Dr. A Ahmad Sadeghi By: Soheila Babaie October 2016
    فصل اول : 1-10
    فصل دوم : 11-64
    فصل سوم : 65-72
    فصل چهارم : 73-104
    فصل پنجم : 105-151
    فصل ششم :